اصول تولید محتوای الکترونیکی با توجه به شوک محتوا
نوشته شده توسط : عباسی

در سال ۲۰۱۵ برند شافر (Mark Schaefer) در کتابی که با تیتر Content Code منتشر کرد، به روندهای سئو سایت جان دار در ایجاد محتوا (Content Production) و مصرف محتوا (Content Consumption) پرداخت.

ولی مضمون‌ شوک محتوا که در‌این کتاب نقل شده، قبلا در سال ۲۰۱۴ در یک نوشته‌ی‌علمی در بلاگ وی منتشر گردیده بود و در واقع این کتاب، گروه‌ای از راهکارهای پیشنهادی شافر برای توفیق و برد در مدت شوک محتواست (پوشه PDF نوشته‌علمی‌ی شافر).

شافر با اعتنا به ارتقاء تصاعدی ایجاد محتوا در مقابل محدودیت گنجایش آدم‌ها در مصرف محتوا، تأکید کرد که ما کم کم با یک شوک محتوا (Content Shock) روبرو می‌شویم. به‌این مضمون‌ که وسعت عرضه بسیار بیشتر از تقاضا میباشد و بازاریابی محتوایی به شکلی که تا کنون رایج بوده، جواب‌گوی نیاز کسب و امور نخواهد بود.

تمجید شوک محتوا

شوک محتوا بدین معناست که با مجاورت‌شدن انقلاب موبایلی و انقلاب کانال‌های اجتماعی و انقلاب محتوا به زمان بلوغ‌شان، ترازو ایجاد محتوا از گنجایش مصرف محتوا پیشی میگیرد (میتوانیم بگوییم در منطقهی محتوا، اضافی عرضه یا این که Content Over-supply به وجود می آید).

براین اساس نصیب قابل‌توجهی از محتواهایی که ساخت میگردند، اصولاً مجال و فضایی برای مصرف‌‌شدن پیدا نمیکنند.

شافر در تعریف‌و‌تمجید شوک محتوا می گوید که عرضه بیش تر از تقاضا میباشد و این رخنه‌ ارتقا می یابد. وی اعتقاد دارد که اصول ایجاد محتوای الکترونیکی در اینگونه حالتی بایستی تغییر‌و تحول نماید

هنگامی ایده‌ای مانند شوک محتوا (ارتقا رخنه‌ بین عرضه و تقاضا) را مطرح می کنیم، موردنیاز میباشد سه زمینه متعلق به آن را ارزیابی کنیم تا واحد سنجش قابل‌اعتماد بودن آن ایده مشخص و معلوم خواهد شد:

شوک محتوا در چه روندهایی ریشه دارااست؟
شوک محتوا چه تبعات و پیامدهایی دارااست؟
برای رهایی از پیامدهای منفی شوک محتوا چه می بایست کرد؟

پیرو به جواب هر مورد از این سه سوال میپردازیم.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: