نوشته شده توسط : عباسی


گوگل ابزاری به اسم Structured Data Markup Helper ارائه کرده  سئو سایت   که یوزرها می‌توانند داده های ساخت و ساز یافته را به سایت خویش اضافه نمایند. درین نوشتار نحوه فعالیت این ابزار و بعضی خصوصیت های آن را تشریح کرده ام.
اخیرا گوگل ابزاری به اسم Structured Data Markup Helper ارائه نموده است که یوزرها با به کار گیری از آن می‌توانند داده های ساخت‌و‌ساز یافته را به وبسایت های خویش اضافه نمایند.

درین نوشتار سازه دارم روش عمل این ابزار و بعضی خصوصیت های آن را تشریح کنم.

داده ساخت و ساز یافته یعنی چه؟

جستجوگرهای اینترنتی برای شناسایی و تلاوت محتواهای تارنما ها با مشکلاتی روبرو میباشند.

این موتورهای کاوش بر پایه ی عبارات کلیدی فعالیت می نمایند و می بایست از میلیون ها و بلکه میلیاردها ورقه اینترنتی، داده ها متبوع یوزرها را شناسایی و استخراج کنند.

از سوی دیگر بعضی موادسازنده و قسمت های برگه که ممکن میباشد برای بشر ها منطقی، بی آلایش و پیش پاافتاده تلقی خواهد شد، برای این جستجوگرها حیران کننده و اختلال ساز میباشد.

به کار گیری از «داده تولید یافته» یا این که «داده دارنده تولید» (Structured Data) در وبسایت ها، به موتورهای کاوش امداد می نماید که مفاهیم نوشته شده در تارنما ها را بهتر و سریع خیس ادراک نمایند.

جستجوگرهای اینترنتی می‌توانند این نوع داده را برای ایجاد Rich Snippetها (قطعات کوچکی از داده ها که در ورقه جواب کاوش به اکران در می‌آید) به فعالیت گیرند.

گه گاه بعضا Rich Snippetها به طور درجه بندی ستاره ای، تعداد انتقادات (reviews)، thumbnailها و تصاویر مولف نمود می‌یابد.
www.ParsCms.com


داده های ساخت و ساز یافته تعدادی داده ها مازاد – و اما دارای اعتبار – مهیا میاورد که می قدرت آن را به HTML markup یک ورقه خاطر نشان کرد.

سه نوع داده تولید یافته وجود داراست که عبارتند از: ریزداده (Microdata)، ریزقالب یا این که میکروفرمتز (Microformats) و RDFa.

شناخت مقدماتی

اذن دهید برای شناخت با پروسه فعالیت و طریق کوشش Structured Data Markup Helper، یک داده ساخت و ساز یافته را به صورت عملی به یک تارنما اضافه کنیم.

پیشتر متذکر می‌شوم که‌این ابزار را می‌توانید از نشانی www.google.com/webmasters/markup-helper و یا این که با مراجعه به نصیب Google Webmaster Tools پایین Other Resources و گزینش Structured Data Markup Helper به دست آورید.



در اواسط کاغذ دو تب Website و Email مشاهده میشود.

این ابزار را می قدرت برای نشانی اینترنتی هایی که دربردارنده نوع خاصی از reservationها میباشد نیز به عمل موفقیت.

این تارنما دارنده یک سری نوع داده میباشد، از این قبیل:
Articles
Events
Local businesses
Movies
Products
Restaurants
Software applications
TV episodes

اما اشکال داده های گوناگونی را - که در لیست بالا مشاهده نمیشود - می اقتدار بهره برد که از آن گزاره Landmarks، Books، Reviews و... لازم به ذکر میباشد.

گفتنی میباشد اینک این ابزار گوگل، از داده های فوق الذکر پشتیبانی نمی نماید.

لیست بدون نقص داده های قابل استعمال در Structured Data Markup Helper را میتوانید در schema.org ملاحظه کنید.

فعلا اذن دهید نمونه را به صورت عملی پیش ببریم.

فرض فرمایید ما یک مغازه مبلمان محلی به اسم Meubelen Gené داریم.

اینجانب درین ابزار نصیب Local Business را تحت عنوان نوع داده (Data Type) گزینش می‌کنم و URL شیت ای را که می‌خواهم تگ کنم وارد مینمایم: http://meubelengene.be.

یک رویکرد دیگر، چسباندن بخشی از کد HTML میباشد که می قدرت آن را برای تگ کردن به فعالیت موفقیت.

استارت به تگ کردن

با کلیک بر دکمه Start Tagging، شیت کوچکی لود می گردد.

این تارنما به لهجه آلمانی مندرج میباشد و اینجانب این قضیه را به ابزار می فهمانم.

بدین شکل که با کلیک بر چرخ دندانه دار کوچکی که در بالای راست برگه وجود دارااست، وارد نصیب پیکربندی (Settings) می‌شوم و از آنجا، لهجه مطلوب را گزینش مینمایم.

در همین قسمت می اقتدار نوع داده دیگری را نیز تعیین کرد.



هم اکنون بیایید نگاهی داشته باشیم به موادتشکیل دهنده متعدد این ابزار.

در سمت و سوی چپ، قسمت Visual Representation (اکران بصری) پست الکرونیکی وب سایت و در جهت راست، بخش Structured Data Information به چشم می‌خورد.

همان طور که مراعات میکنید، در سوی راست درج یک Name ضروری میباشد.

همین جا نقطه استارت عمل ماست.



برای استارت به تگ کردن (tagging) محتوا، کافی میباشد با موس خویش select the element را تعیین نمایید (که در اینجا میگردد به عبارتی Meubelen Gené میباشد).

در منوی کرکره ای می‌توانید نصیب Select The Correct Property را برگزینید.

با تگ کردن یک قسمت، آن بخش به ردیف سمت راست افزوده میگردد.



در صورتی عنصری را به غلط تگ کردید یا این که در تعیین نوع داده خطایی چهره بخشید، میتوانید تگ را با کلیک بر دکمه clear tag حذف فرمائید.

در حالتی‌که میخواهید تعداد متعددی تگ را برطرف فرمائید، با مراجعه به نصیب پیکربندی (Settings)، بخش Clear All Tags From This Page را گزینش کنید.
برای تگ هایی که در شیت پررنگ و متمایز (های لایت) نمی‌شود، میتوانید از missing tags به کارگیری نمایید.



برخی تگ های مو جود درین ابزار ممکن میباشد ابهام آمیز باشد.

برای کسب داده ها در امر اشکال تگ ها و امکان های هرکدام، بر آیکون نماد پرسش کلیک فرمائید.

در‌این‌صورت به یک ورقه از تارنما schema.org که دربردارنده داده ها بیشتری میباشد، هدایت می‌شوید.

ساخت‌و‌ساز HTML

آیا کل موادسازنده برگه را تگ نموده اید؟

بسیار عالی میباشد. در حال حاضر بازه زمانی به کار گیری از ریزداده (microdata) در کد برگه میباشد.

برای این عمل، بر دکمه create HTML کلیک نمائید.



در ردیف سمت راست، کدهای کاغذ قابل مشاهده میباشد.

همانگونه که شفاف میباشد، ریزداده ها متمایز (های لایت) گردیده اند و این دستور منجر می توان به سرعت بتوانید تغییرات را تشخیص دهید.

در شکل رغبت می‌توانید با کلیک بر Download، فولدر HTML را دانلود نمائید.

این فولدر همچون یک کتابچه راهنما، می تواند شما‌را در درج داده های تولید یافته در تارنما یاری دهد.

مزایا و معایب

عارضه ها مختلفی وجود داراست که شما با استناد به آنان میتوانید از Structured Data Markup Helper به کارگیری نمائید و یا این که آن را به کنار بگذارید.

یک کدام از اصلی ترین مزیت های Structured Data Markup Helper بصری بودن آن میباشد.

این مورد عمل با اپ را بسیار ریلکس کرده چون کافی میباشد شما عنصر آیتم نظرتان را تعیین فرمائید و آن را به قسمت مطلوب منتقل سازید.

در عمل با اپلیکیشن، بابت تعیین و به کار گیری markupهای مطلوب، نگرانی ندارید و به همین ادله Structured Data Markup Helper بسیار کاربرپسند میباشد.

متاسفانه درین اپلیکیشن تعیین نوع داده بسیار محدود میباشد و این از معایب مهم Structured Data Markup Helper به حساب آورده می شود.

شما تنها میان هشت نوع داده حق گزینش دارید در حالی که روستا ها نوع داده متفاوت می توانست آیتم به کار گیری قرار گیرد.

وبمسترهایی که به داده های تخصصی خیس نیاز دارا هستند، بایستی در schema.org دست به کاوش بزنند.

یک کدام از دیگر از کاستی های Structured Data Markup Helper، فقدان پروسه موسوم به انتقال علم (knowledge transfer) میباشد.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


برای محتوای خویش از URL های کوتاه و توضیحی استعمال فرمایید

در صورتی CMS شما اذن می‌دهد ، از URL های کوتاه و توصیفی برای صفحه ها سئو سايت محتوای خویش به کار گیری نمایید چون بهتر بنظر می رسند . به کار گیری از لغت ها کلیدی در URL به بهینه سازی تارنما تان یاری می نماید . علاوه بر این پیوند های انکر عریان (اشخاص با URL به شما لینک و پیوند میدهند ) دربردارنده لغات کلیدی هدفگذاری تان خواهد بود .

برای راضی نگه داشتن الگوریتم پاندا متن های بویلرپلیت (Boilerplate) را به دست کم برسانید .

متن بویلرپلیت (Boilerplate) بلوک های وسیع از متن تکراری میباشد که در بخش اعظمی از صفحه ها تارنما تان ظواهر میشوند .ولی درصورتی که محتواهای دیگر متعددی دارید این متون برایتان دردسرساز نخواهند شد .البته این متن‌ها آدم کش وب سایت های فروشگاهی می‌باشند .چون صفحه های جنس بعضی وقت ها فقط ۵۰ کلمه و واژه منحصر به فرد بفرد دارا‌هستند و ۵۰۰ کلمه و واژه در رابطه کلمات تحویل وسایر کلماتی که در هر ورقه تکرار می گردند .این به گوگل این پیام را می‌رساند که در همگی صفحه ها فقط ۱۰% محتوای یونیک وجود داراست که احتمالا قیمت یه خرده ایجاد می نمایند .اینجا میباشد که الگوریتم پاندا به شما ضربه خواهد زد !

با قرار دادن ادرس خویش در تارنما تان ، برای seo محلی غرض گذاری نمائید .

داده ها تماس تان می بایست به نحوی در وبسایت قرار بگیرند که به راحتی چشم شوند .ولی در صورتیکه یک کسب و فعالیت محلی را مدیر می‌کنید این موضوع از اهمیت بیشتری شامل است .درحقیقت ، بهتر میباشد در ذیل هر مورد از صفحه ها وبسایت تان نشانی و داده ها تماس تان درج خواهد شد .براین اساس هم نشانی تان را در گوگل تقویت و هم به یوزرها این سیگنال را می دهید که شما یک وبسایت قابل اعتماد دارید .

از یک دامنه با اسم مارک گردیده و خوشگل و ماندگار به کار گیری نمایید

تحلیل‌ها نشان میدهد گنجاندن عبارات کلیدی در اسم دامنه تاثیر جزئی بر روی seo وب سایت تان داراست . به این ترتیب به مکان به کارگیری از لغات کلیدی در اسم دامنه (چیزی مانند این :seovabehinesazisite.com) عملکرد نمائید از یک دامنه با اسم مارک گردیده و جالب به کار گیری نمایید .

سرعت وب سایت تان را ارتقاء دهید .

سرعت بازگذاری شیت یکی فاکتورهای درجه بندی وبسایت میباشد .در‌حالتی که کل وضعیت دو تارنما مانند هم باشد ، سایتی که سریعتر بار گذاری می‌گردد از تارنما نماید تردر درجه بندی سبقت می‌گیرد .

استدلال‌ها نشان میدهد در میان سرعت بازگذاری وبسایت و مرتبه بندی آن رابطه مستقیمی (و اما مقداری ) وجود دارااست .

ولی چطور سرعت بار گذاری را seo کنیم ؟

در بالا می بایست سرعت تارنما تان را آزمایش فرمائید . سفارش ما به شما استعمال از Google Pagespeed Insights میباشد .

Pagespeed Insights سفارش هایی نیز برای seo سرعت وبسایت به شما ارائه میدهد که بهتر میباشد آن ها را اجرا نمایید . Pingdom یا این که Google Analyticsنیز دو ابزار دیگر برای آزمایش کردن سرعت وب سایت تان میباشند .

در شرایطی‌که وبسایت وردپرسی دارید پلاگین Caching را نصب نمائید .

یک پلاگین Caching خوب می‌تواند تفاوت چشمگیری در سرعت وبسایت تان بوجود آورد .سوای این پلاگین تارنما وردپرس در تماس های دیتا بیس بسیار سنگین می‌شود و در روزهایی که ترافیک متعددی به تارنما تان وارد می‌شود ، سرعت خزش تارنما تان بسرعت تحت میاید .پلاگین Caching ورژن های اثبات HTML صفحه های تان را به یوزرها میدهد که بسرعت لود می گردند و بدین مضمون‌ میباشد که وب سایت تان میتواند با وسعت زیاد ترافیک رویا رویی نماید .

اینجانب پلاگین WP Rocket. را نیز به شما سفارش می‌کنم

این پلاگین مجانی وجود ندارد ولی از دید اینجانب که پلاگین های متعددی را در حین این سالها آزمایش کرده ام ، یک کدام از شایسته ترین ها میباشد .



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


با اعتنا به اینکه این روز ها کلیه جا سخن از کرونا است می بایست سئو سايت بگوییم که توانسته میباشد تاثیر متعددی را در معاش اشخاص و کسب و عمل آنها بگذارد. تاثیراتی که‌این ویروس در کسب و امور داشته میباشد متاسفانه فرایند پرورش اکثری از شغل ها را مختل نموده است تا جایی که خیلی از شغل ها تعطیل گردیده اند.

نکته ای که مجموعه بهینه سازی کشور ایران امروز میخواهد به آن بپردازد این میباشد که در طول بیماری کرونا کسب و شغل های اینترنتی و آنلاین چه‌گونه میتوانند رویش نمایند و اینکه تاثیر seo در کسب وکارهای اینترنتی در طول ویروس کرونا چه‌گونه می‌تواند باشد.

گفتیم که خیلی از شما دوستان به خیال و خاطر COVID-19 منزل نشین گردیده اید و به نوعی از منزل فعالیت خویش را انجام می دهید تا هم در معرض ابتلا بدین ویروس نباشید و هم اینکه بتوانید شغل های خویش را به نوعی رمز و سامان دهید.

خوب شاید خیلی از شما دوستان برای خودتان عمل میکنید و حقوق و دستمزد بگیر ارکان خاصی نیستید، البته اون دسته از افرادی که کارمند ارکان های خاص می‌باشند هم میتوانند مانند شما در خانه عمل نمایند؟! خوب شاید پاسخ شما این باشد که خیلی از ارکان ها میباشند که تعطیل کرده اند و کارکنان آنها هم در خانه عمل خویش را انجام میدهند.

ما امروز صرفا می‌خواهیم اشاره ای به کسب وکارهای آنلاین داشته باشیم و بگوییم که‌این ویروس چه‌طور میتواند روی کسب و فعالیت آن‌ها تاثیر بگذارد.

همون اندازه که کووید 19 رو دور از شوخی می‌گیرید ، بهینه سازی رو هم دور از شوخی بگیرید. زیرا این ایام عین برق و باد میگذره.


تاثیر COVID-19 بر کسب و شغل های متعدد

تاثیر seo در کسب و شغل های اینترنتی در طول کووید 19
رابطه کووید 19 با کسب و شغل های آنلاین
هم اکنون که با سرایت کرونا اکثر کسب و امور کار های خویش را به صورت به دور کاری و در خانه انجام می‌دهند بدین حقیقت پی خوا هیم پیروزی که کسب و شغل های آنلاین هم میتوانند منش حلی برای نزاع و عبور از این معضل ویروسی داشته باشند. چون عمل آن‌ها در بستر وب هست و می‌توانند از خانه هم آن را مدیر نمایند و شاید هم بتوانند روال بهتری را برای کسب وکار خویش به وجود آورند.

اکثر وقت ها بهینه سازی امور با مضمون‌ دورکاری آشناییت دارا هستند و این موضوع چندان هم برایشان نا مفهوم وجود ندارد. چون اکثر زمان ها آنان در یک زمان از معاش خویش تجربه بدور کاری را داشته اند. بدین ترتیب منزل نشین شدن آنان نمی تواند ادله خیر باشد تا آن‌ها در عمل های مرتبط با seo تارنما نتوانند غالب شوند چون این اشخاص صرفا به یک چیز نیاز دارا‌هستند و آن هم وب میباشد.

کارهایی که در حین قرنطینه میتوانید انجام دهید
برخی از کسب و امور به خیال بیماری کرونا دست از تبلیغات و عمل خویش برداشته اند و به نوعی عمل خویش را آویزان کرده اند. بایستی بدین دوستان بگوییم که شرایط فعلی وقت ترسیدن و دست از فعالیت کشیدن وجود ندارد. چون خوف خویش دلیل بزرگی میباشد که می‌تواند شما‌را ضعیف کرده و جلوی پیشرفت شما‌را بگیرید.

به این ترتیب وقار خویش را تماما مراقبت فرمائید و در سوی هدف ها خویش گام هایی را که می‌توانید در حین قرنطینه برای seo وب سایت خویش انجام دهید را بردارید.

قرار وجود ندارد وضع و اوضاع به همین صورت باقی بماند پس در شرایطی که شما اینک برای هدفی که دارید سعی نکنید یک‌سری روز دیگر که قرنطینه مجموع می‌شود و مجدد به روال معمولی که دارا بودید برگشتید بایستی حرفی برای زدن داشته باشید. شما پیش از اینکه ویروسی به اسم ویروس کرونا به وجود آید برای وبسایت خویش محتواهای متعددی را منتشر می کردید، صفحه های وب سایت خویش را بروزرسانی کرده و توانسته بودید ارتباط خیر و خوبی را با گوگل برقرار نمایید و جايگاه قابل قبولی را بدست آورید. حالا چه گردیده که با وجود این ویروس دیگر این امور را انجام نمی دهید؟!

پس او‌لین فعالیت در طول قرنطینه این میباشد که شما روال پیشین تارنما خویش را همچنان تکرار نمائید و دست از تغذیه کرن وبسایت خویش برندارید.



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 

زمانی یک شاخص موتور کاوش یا این که ایندکس ساخته می گردد، سئو سایت ساختار داده های متفاوتی وجود داراست که بایستی تعیین خواهد شد. گزینش یک ساختار داده خاص برای یک ایندکس مانند تصمیم گیری برای یک فرم خاص برای یک برگه اینترنت میباشد. این ساختار اطلاعات می‌توانند به شرح تحت باشند: Suffix tree از جستجوی بازه زمانی خطی پشتیبانی می نماید، مانند یک درخت تولید یافته میباشد. Tree یک ساختار داده درختی تروتمیز میباشد که بصورت آرایه انجمنی ذخیره می‌گردد که کلید آرایه حرفه یا این که string میباشد Inverted index لیستی از اتفاق ها را در قالب یک جدول هش گردیده (Hash Table) یا این که یک درخت دودویی ذخیره می نماید. Citation index نقل عهدوپیمان ها و هایپر لینک و پیوند ها را در میان ورقه ها خاص برای پشتیبانی از نظارت نقل پیمان ذخیره می نماید. Ngram index دنباله ای از ارتفاع داده که از گونه های دیگر بازیابی پشتیبانی میکند را دخیره می نماید. بعضی وقتها متن کوتاه را هم پشتیبانی می نماید. Term document matrix این گزینه در تجزیه و بررسی معنایی مخفی، استعمال میگردد. یک ماتریس گواهی واژه و کلمه ای، اتفاق های عبارات در اوراق را در یک ماتریس اسپارس دو بعدی ذخیره می نماید. این گونه های متفاوت با معماری همدم می‌شوند تا ایندکس گوگل و هر موتور کاوش ساخته خواهد شد و یک موتور جستجو گر را برای استعمال مهیا می نمایند و نتایجی را که یوزرها و بازدید کنندگان درخواست می نمایند و در پی آن می شوند را بعنوان فیض به اکران میگذارند.​ ما به طور کامل به مکانیزم موتور های کاوش، seo وب سایت و بهینه سازی تسلط داریم و مکلف هستیم مدام خودمان را آپ تو دیت نگه داریم تا پاسخگوی نیاز مشتریانمان باشیم. در حالتی‌که گرفتاری بهینه سازی و seo وبسایت دارید، در شرایطی که طراحی سایت خویش را تا قبل از این انجام داده اید می‌توانیم در زمینه‌ی seo و ارتقاء سکو شما در گوگل مشورت و گپی داشته باشم. در انتظار تماس و حضور شما در کمپانی طراحی وب استوار هستیم. 

عنکبوت موتور کاوش یا این که search engine spiders که همینطور به آن خزنده موتور کاوش یا این که search engine crawler نیز می گویند، وظیفه گردآوری همه این اطلاعات و درپی، مراقبت از داده های آپدیت و خالی از هرزنامه را داراست. مثل خزنده گوگل

اسپایدر های موتور کاوش در زمان های گوناگون که خویش واحد سنجش هایی دارا هستند روزمره در تارنما ها به گشت و گذار می‌گذرانند تا بتوانند اطلاعات و داده ها تارنما ها را در ایندکس هایشان بروزرسانی و درجه بندی نمایند.

 

ایندکس گوگل یا این که هر موتور کاوش دارنده بخش های مختلفی مانند عامل ها پباده سازی و ساختار اطلاعات می‌باشد. دست اندرکاران پباده سازی ایندکس، به نوع پباده سازی یا این که معماری می‌گویند که تصمیم می‌گیرد این شاخص ها یا این که ایندکس ها به چه شکل عمل نمایند.

قسمت های مختلفی که برای ساخت یک شاخص موتور کاوش  مثل گوگل عمل می نمایند عبارتند از:

عامل ها مخلوط: که تصمیم میگیرد کدام اطلاعات یه شاخص اضافه شوند، و تشخیص اینکه کدام داده نو و کدام داده در درحال حاضر بروزرسانی میباشد.
اندازه شاخص: که برمی شود به فضای لازم کامپیوتری که شاخص ها را پشتیبانی می نماید.
تکنیک های ذخیره سازی: تصمیم گیری درباره‌ی شیوه ذخیره سازی اطلاعات، که داده های پهناور نیاز به فشرده سازی دارا‌هستند در حالی که داده های کوچکتر به آسانی غربال می‌شوند.
تلورانس نقص یا این که غلط: بدین زمینه اشاره می نماید که قابل اعتماد بودن شاخص های موتور کاوش چقدر دارای اهمیت میباشد.
سرعت کاوش: همانگونه که از نامش انتظار می رود به‌سرعت جستن اطلاعات در شاخص معکوس گفته میشود.
تعمیر و مراقبت: برهان بسیار مهمی میباشد زیرا شاخص موتور کاوش که بهتر مراقبت و مراقبت خواهد شد بهتر نیز عمل خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


صحیح هنگامی که تفکر میکردید جستجوی اینترنتی به سئو سایت کمال رسیده و دیگر بهتر از این نمی‌شود، گوگل دست به پباده سازی و نشر پهناور ترین و باذکاوت ترین الگوریتم خویش در 5 سال قبل زده میباشد. این الگوریتم که با اسم BERT شناخته میگردد، یک الگوریتم بر مبنا هوش تصنعی میباشد که به ربات های گوگل یاری میکند تا ساختار معنایی عبارات جان دار در یک عبارت کاوش گردیده (کوئری) را به صورت ظریف تری ادراک نماید.

کلمه و واژه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers میباشد! لطفاً یک نفس عمیق بکشید و به هیچ وجهً نگران اسم ترسناک و بیشتراز حد فنی این الگوریتم نباشید. درین نوشته‌ی‌علمی می‌خواهیم به مکان تمرکز بر روی خبرها و حاشیه ها این به‌روزرسانی که به تازگیً در شبکه‌های‌عمومی زیاد به چشم می خورد، بر روی نکاتی ظریف شویم که در آینده ای خیر چندان بدور، می تواند سرانجام بهینه سازی وبسایت شمارا رقم بزند.

الگوریتم BERT گوگل چه می باشد و چه هدفی دارااست؟
در بی آلایش ترین موقعیت ممکن، بِرت مدلی از گویش محاوره و روزانه میباشد که به الگوریتم های گوگل یاری میکند تا حتی کوچک ترین قسمت های لهجه محاوره مثل حروف اضافه را به خیر یک آدم شعور نماید.

حال از شما می‌پرسیم، هنگامی آغاز به نوشتن در گوگل می‌کنید، بیشتر عبارت های پیشنهادی، از چه نوع زبانی استعمال میکنند؟


پس در صورتیکه به آن تصور کنید خیلی منطقی به لحاظ می رسد:

از آن جایی که موجوداتی که در گول سرچ میکنند، بشر می‌باشند و بیشتر با لهجه محاورۀ خودشان عبارتی را کاوش میکنند، پس در صورتی ربات های گوگل هم به مکان تمرکز بر ساختار ماشینی، به بعد از آن انسانی و طبیعی گویش دقت نمایند، سود آخرین ایده آل خیس خواهد بود.
ولی گوگل تا اینجای عمل با نشر الگوریتم RANKBRAIN، تا حد متعددی لهجه طبیعی را با گویش ماشینی جایگزین کرده، اما الگوریتم Bert قادر است تحت عنوان تکمیل کننده رنک برین، نتیجه ها با جزییات بیشتر و دارای ارتباط تری را در دست مخاطب قرار دهد. می‌پرسید چطوری؟

شعور ساختار پیچیده زبانی به وسیله BERT، زمانی هوش تصنعی اعجاز میکند!
علاوه بر این، قضیه دیگری که با روی فعالیت داخل شدن الگوریتم تازه گوگل بهتر از قبلی میگردد، ادراک وضعیت لغات در جملا‌ت میباشد. چی؟ متوجه مراد ما نشدید؟ پس اذن دهید یک نمونه بزنیم.

زمانی از گوگل می پرسید «رویکرد های سفر به کانادا» گوگل به تک تک کلمه ها این گزاره تحت عنوان واحد های منقطع نگاه نمیکند، بلکه معنی هر مورد از این لغت ها را از روی رابطه آنان با یکدیگر تشخیص می‌دهد. درین نمونه در صورتی‌که کلام اضافه «به» را تبدیل به «از» کنیم، مضمون‌ پاراگراف به طور کاملً تغییر می کند.

پیش از به روز BERT: گوگل متوجه تفاوت کلام اضافه «به» و «از» وجود ندارد و فقط حاصل مرتبط با مسافرت کانادا را نشان می دهد.
پس از آپ تو دیت BERT: گوگل متوجه تفاوت مفهوم این دو کلام اضافه می شود و با جستجوی هر یک، نتیجه ها مرتبط با یک نوع را نشان می‌دهد.
جذاب میباشد بدانید که‌این اختراعات دیدنی رخداد نو ای نیستند و پژوهشگران هوش تصنعی گوگل در سال 2018 در یک نوشته‌علمی آموزشی دارای اعتبار در رابطه هوش تصنعی گوگل و تاثیر آن در شعور گویش آدم مجموعاَ آنها را معرفی کردند.


طبق اطلاعاتی که در‌این نوشته‌ی‌علمی آمده، آپدیتBERT می‌تواند کاری نماید تا ماشین ها (مثل الگوریتم ها، کامپیوتر ها و…) گویش محاوره را با سرعت و سادگی بیشتری نظارت نمایند و در سود درصد برداشت خطا از گویش آدم به شدت کاهش یابد. به‌این مراحل در فعالیت NLP یا این که Natural Language Processing می‌گویند که میتوان از آن تحت عنوان هسته اساسی الگوریتم برت حافظه کرد.

به صورت خلاصه می‌توانیم بگوییم:

الگوریتم ها می توانند گویش مارا صحیح به به عبارتی روش ای ادراک نمایند که ما از آن استعمال می‌کنیم
الگوریتم های سرچ گوگل می توانند با ادراک بهتر گویش ما، کوئری های یوزرها را با تمرکز بیشتری نظارت نمایند
در سود داریم:

شعور بهتر لهجه بشر + اعتنا بیشتر در آنالیز کوئری یوزرها = حاصل با جزییات بیشتر به مقصود جستجوی مخاطب


برای اینکه فقط به تعریف‌و‌تمجید های تئوری بسنده نکنیم، پیرو برای شما یک نمونه کاربردی آوردیم تا تمامی این توضیحات را در فعالیت هم ببینیم.

یک نمونه جذاب برای ادراک بهتر به روز BERT گوگل
فرض نمائید عبارت انگلیسی «How to catch a cow fishing» را در گوگل سرچ می‌کنیم. (ترجمش میشه چه طور می قدرت ماهی خاردار صید کرد؟)

جذاب میباشد بدانید که cow در گویش انگلیسی 2 مضمون‌ گوناگون داراست: یکی از در معنای گاو و دیگری هم در قضیه ماهیگیری به معنای نوعی ماهی خاردار دریایی میباشد.

پیش از این به روز در‌صورتی‌که عبارت شیوه صید ماهی خاردار (How to catch a cow fishing) را سرچ میکردید، حاصل مرتبط با مفهوم اولیه واژه و کلمه cow، یعنی گاوها بود.

به طبعً به‌این گزینه دقت کردید که ما در کوئری بالا از واژه ماهیگیری fishing به کار گیری کردیم اما گوگل این واژه و کلمه را نادیده گرفته و حاصل مرتبط با گاوها را به ما نشان می‌دهد.

حدس بزنید پس از به روز برت چه اتفاقی زمین‌خورد؟

به عبارتی کاوش نتایجی را نشان می‌دهد که آکنده‌از تصویر ماهی خاردار دریایی و حاصل مربوط به ماهیگیری میباشد.

این یعنی الگوریتم BERT فهمیده زیرا عبارت کاوش گردیده مشتمل بر واژه ماهیگیری میباشد، پس نتایجی که به شما نشان می دهد هم بایستی رابطه قربت به ماهیگیری داشته باشد.


الگوریتم BERT بیشتر بر روی چه نوع کوئری تاثیر می‌گذارد؟
در‌صورتی‌که یادتان باشد به روز تازه الگوریتم گوگل در مارس 2019 به خیال تغییرات متعددی که در نتیجه ها کاوش داشت، راز و صدای متعددی به راه انداخت. البته شاید بپرسید که چرا هنوز داده ها متعددی از جا به جایی درجه وب سایت ها از الگوریتم BERT در شبکه های عمومی جان دار وجود ندارد.

دلیلش این میباشد که الگوریتم برت بیشتر تمرکز خویش را روی کوئری های طولانی و دیالوگ محور قرار داده و زیرا لغات کلیدی طولانی معمولاً مقصود اولیه سئوکارها وجود ندارد، تغیرات برت هنوز برای اکثری از وب سایت ها به طور کاملً مشهود وجود ندارد.

ضمنا، طبق گفته گوگل، این به‌روزرسانی 10 درصد حاصل کاوش را دست خوش تغییر‌و تحول می دهد. یعنی از هر 10 فیض، مسلماً یکی‌از آنها از سبک نو زبانی bert گوگل به کارگیری کرده اند. پس در‌حالتی که بخواهیم این به‌روزرسانی را به همگی کوئری ها تعمیم دهیم، نمیتواند خیلی صحیح باشد.

تاثیر BERT Algorithm در بهینه سازی و طریق های seo برای آن
او‌لین سوالی که خیلی ها با نشر این به‌روزرسانی از خویش می‌پرسند این میباشد که آیا bert در بهینه سازی تاثیر دارااست؟ در پاسخ می بایست بگوییم:

از آن جایی که seo، پروسه seo تارنما برای موتورهای جستجوست، هر تغییری که موتورهای کاوش به الگوریتم های خویش می دهند، پروسه سئو را پایین تاثیر قرار می‌دهد.

پس پرسش مهم این وجود ندارد که آیا به‌روزرسانی تازه گوگل در seo تاثیر داراست یا این که نه، بلکه پرسش اصلی خیس این میباشد که بدانید چه شیوه های سئو برای برت گوگل وجود داراست؟

یک کدام از مزاح هایی که درباره‌ی seo BERT در شبکه‌های‌اجتماعی ترند گردیده مرتبط با لیست آبادی تایی پایین میباشد:

10 خط مش برای سئو BERT گوگل:

1. You
2. Can’t
3. Optimize
4. For
5. A
6. Deep
7. Learning
8. NLP
9. Algorithm
10. Write for humans

در حالتی که بخواهیم از گویش گوگل کلام بزنیم، بایستی بدین واقعیت اشاره کنیم که هیچ کاری وجود ندارد که بتوانید آن را «سئو برای BERT گوگل» در لحاظ بگیرید.

آقای دنی سالیوان، یکی‌از فیس های شاخص گوگل در کانال اجتماعی توئیتر در این مورد می گوید:



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


در ماه می 2020 گوگل Core Web Vital یا این که هسته اینترنت حیاتی را معرفی کرد که گروه ای میباشد  سئو سایت از شاخص های پباده سازی گردیده برای مقایسه کیفیت تجربه کاربری وبسایت. این شاخص ها به مدت بارگزاری، تعامل و ثبات کاغذ وب سایت بستگی دارااست.

گوگل اعلام نموده است که Core Web Vital با دیگر فاکتورهای seo مثل mobile friendly بودن، امنیت وبسایت و حضور ناخوانده مخلوط شود تا چک کاملی از تجربه استفاده کننده در یک کاغذ از وب سایت ساخت نماید.

 

این بررسی همینطور در الگوریتم جستجوی گوگل گنجانده گردد. به عبارت دیگر Core Web Vital تحت عنوان یک فاکتور سکو بندی seo وب سایت به کار گیری شود.

core web vitals فاکتور جايگاه بندی گوگل
طبق گفته گوگل، Core Web Vital بعدها امکان اینترنت مثل سرعت بارگزاری وب سایت، تعامل و ثبات محتوا در هنگام بار گذاری شیت تارنما را اندازه گیری می نماید. (ثبات برگه وبسایت هنگام بارگذاری به‌این مضمون‌ میباشد که وقتی که شیت وبسایت در درحال حاضر بارگذاری شدن میباشد، ورقه همیشه بالا و زیر نرود. در شرایطی که چنین اتفاقی بیفتد و به عنوان مثال بخواهید در بخشی از وب سایت کلیک فرمایید ممکن میباشد تصادفا نصیب دیگری که مد حیث شما نبوده را کلیک فرمایید و این نادرست برای استفاده کننده آزاردهنده میباشد. پس طراح تارنما می بایست به نحوی کار نماید که بعدها هر المان معین باشد تا در هنگام بارگذاری وب سایت با این خلل مواجه نشود.)

مجموعاَ Core Web Vital از سه شاخص اساسی درست شده میباشد:
LCP (Largest Contentful Paint)
بازه برهه زمانی بارگزاری ورقه وبسایت و اکران محتوای مهم شیت را اندازه گیری می نماید. غرض LCP بازه زمانی مقطع 2.5 ثانیه یا این که سریعتر از 2.5 ثانیه میباشد.

FID (First Input Delay)
این شاخص زمان وقتی را که استفاده کننده معطل می‌ماند تا بتواند با برگه وبسایت تعامل برقرار نماید، را اندازه گیری می نماید. یک FID خوب 100 میلی ثانیه یا این که کمتر میباشد.

CLS (Cumulative Layout Shift)
این شاخص آنالیز می نماید که تا چه اندازه برگه وب سایت در هنگام بارگزاری ثبات دارااست. به‌این مضمون‌ که چینش و طرح برگه وب سایت در هنگام بارگزاری نباید کشیک پیدا نماید و هر المان در شیت وب سایت بایستی در موضع معلوم خویش اثبات بماند و جنبش نکند. به صورت ایده آل، CLS برگه وبسایت بهتر میباشد بیشتراز 0.1 نباشد.

 

قابل ذکر میباشد نمره معلوم گردیده برای شاخص های Core Web Vital میتواند با تکامل اینترنت تغییر تحول نماید. در واقعیت، گوگل اعلام نموده است که هر سال با تغییر تحول انتظارات یوزرها، فاکتورهای بیشتری در رابطه تجربه کاربری به فاکتورهای سکو بندی در موتورهای کاوش اضافه می نماید.

به کار گیری از Core Web Vital در seo وب سایت
هر یکسری ممکن میباشد با اجرای این فاکتور بهینه سازی بر روی موتور جستجوی گوگل جايگاه تارنما شما تغییر‌و تحول و حتی افت پیدا کرد‌ه باشد، البته تعقیب کردن Core Web Vital میتواند مقداری به تلاشهای seo وب سایت شما یاری دهد. کل آنچه نیاز دارید این میباشد که صفحه های تارنما خویش را به طوری پباده سازی نمایید که گزینه پسند و رضایت یوزرها وب سایت قرار بگیرد.

Core Web Vital در سرچ کنسول گوگل:
به تازگی گوگل گزارش تازه Core Web Vital را با گزارش speed در سرچ کنسول جایگیرین نموده است. تصویر تحت نمایی از اجرای شاخص های تازه کاوش را در همت ورقه تارنما نشان میدهد. آن‌ها را به طور رنگ قرمز‌رنگ برای URLهای با محتوای ضعیف، رنگ نارنجی رنگ برای URL های مستلزم به بهبود و سبز برای URL های خوب طبقه بندی نموده است.

مبتنی بر نوع دستگاه به دو قسمت گوشی و دسکتاپ منقطع نموده است. میتوانید با کلیک بر روی open report نوع خطاهای معلوم گردیده برای هر URL را به صورت جداازهم مطالعه نمائید و داده ها بیشتری به دست آورید.

در عین درحال حاضر که تجربه عالی یوزرها در هنگام عمل با تارنما برای seo بسیار اساسی میباشد، البته این آیتم تنها یک کدام از فاکتورهای بهینه سازی برای جايگاه بندی میباشد.

گوگل هنوز فاکتورهای دیگر مثل فاکتورهای اعتماد، کیفیت محتوا و محتوای دارای ارتباط را در لحاظ داراست. به عبارت دیگر در حالتی که دو کاغذ وب سایت که دارنده محتوای کیفیت بالا می باشند و کیفیت هر دو ورقه با هم برابر باشد، گوگل به سراغ فاکتورهای Core Web Vital می رود. بدین ترتیب در صورتی‌که صفحاتی از وب سایت که دارنده نمره پایینی در Core Web Vital می باشند البته محتوای بهتر و مطلوب تری دارا هستند، ممکن میباشد از صفحاتی که نمره بهتری در Core Web Vital دارا هستند، در لیست اکران موتور کاوش (SERP) سکو بهتری بگیرند.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 

برای ارتقا ترافیک وب لاگ شیوه های متعددی وجود دارااست که درپی  سئو سایت  به مهم‌ترین آنان اشاره میکنیم. برای وب لاگ خویش محتوای مدام سبز ساخت‌و‌ساز نمایید تایپ کردن موضوعاتی که یوزرها درپی آن می‌باشند، یک کدام از طرق ایده‌آل برای ارتقا ترافیک بلاگ میباشد. محتوای مدام سبز، به‌این معنا میباشد که با سپری شد برهه زمانی اعتبار خویش را از دست نمی‌دهد. به فرض در شرایطی که امروز در رابطه بیماری کرونا مطلبی بنویسید، این مقاله فقط تا وقتی اعتبار داراست که ویروس کرونا وجود داشته باشد؛ هنگامی که‌این بیماری ریشه‌کن خواهد شد، تعداد بازدیدکنندگان از این مقاله نیز کاهش خواهد یافت. به این ترتیب، پیرو موضوعاتی باشید که حتی با سپری شد یک سری سال نیز با بازدید فراوان مواجه شوند. پست‌های بلاگ خویش را برای موتورهای کاوش با صرفه فرمائید به حافظه داشته باشید که موتورهای کاوش کر و لال می‌باشند. بدین مضمون‌ که آنها نمی‌توانند سوای اصولی که برایشان تعریف‌و‌تمجید گردیده، محتواهای خوب را از بد تفکیک نمایند. چه بسا یک محتوای بد با رعایت اصول بهینه سازی، بتواند به راحتی خویش را به موتورهای کاوش معرفی نماید؛ در حالی که یک محتوا هر چقدر هم که عالی باشد، به جهت رعایت نکردن اصول بهینه سازی از معرفی خویش به موتورهای کاوش گشوده بماند. برای این فعالیت می توانید محتوای خویش را بر مبنای لغت ها کلیدی با صرفه فرمائید. به کار گیری از لغت ها کلیدی طولانی استعمال از کلمه ها کلیدی طولانی، موجب میگردد تا کاربرانی که هنگام جستجوی پرسش خویش لغت ها بلندی را می‌نویسند، بتوانند به راحتی مطالب خویش را پیدا نمایند. چه بسا آن ها به تارنما شما هدایت شوند. برای یافتن لغات کلیدی، میتوانید از پلاگین‌های بدون پول وردپرس نظیر SEMRush یاری بگیرید. برای شناخت با شایسته ترین افزونه‌های seo، پیشنهاد میشود مقاله \"شایسته ترین افزونه‌های بهینه سازی برای وردپرس\" را مطالعه نمایید. اما ممکن میباشد به کارگیری از چنین لغت ها کلیدی بلندی، کیفیت محتوای شما‌را ذیل بیاورد. البته، خب برای استارت و ارتقاء ترافیک یک راهکار عاقلانه میباشد. تعیین عنوان ها دیدنی گزینش یک تیتر جالب برای محتوای بلاگ از اهمیت بالایی برخوردار‌است؛ چراکه کابران مدام به‌دنبال مطالبی می باشند که تیتر آن ها دیدنی و گیرا باشد. تجربیات نشان داده میباشد که مخاطبان شیدا تلاوت مطالبی میباشند که به طور لیست مندرج‌اند؛ برای مثال، یک تیتر جالب می تواند این سیرتکامل باشد: 10 طریق برتر برای ارتقاء ترافیک وب سایت از در میان بردن جوش‌های شکل در 5 مرحله 10 طریق حجیم کردن ماهیچه ها پا و ... تایپ کردن متای توضیحات دیدنی مطلقا اطلاعاتی که در تحت یک لینک و پیوند‌ها هنگام بالا داخل شدن حاصل جستجوی گوگل چشم میشوند، دقت بخش اعظمی از مخاطبان را به خویش جلب می‌نماید. غرض از تایپ کردن توضیحات متا، ترغیب مخاطبان برای کلیک کردن بر روی لینک و پیوند میباشد. ولی، همت نکنید با تایپ کردن متای توضیحات جالب البته لاف یوزرها را از این که به تارنما شما مراجعه کرده‌اند، منصرف نمائید. همت نمائید با تایپ کردن توضیحات متای صادقانه، اعتماد کاربر را به وب لاگ خویش مراقبت نمایید. جذاب میباشد بدانید که واحد سنجش بیش تر از 50 درصد از مخاطبان برای ورود به یک وب سایت‌، متا تگ‌ آن میباشد. به کار گیری از لغات کلیدی رایج و کوتاه همان طور که گفتیم عبارات کلیدی طولانی تاثیر متعددی در ارتقاء ترافیک وبسایت دارا هستند؛ البته، فراموش نکنید که لغت ها کلیدی تک کلمه و واژه‌ای یا این که دو کلمه و واژه‌ای نیز، تاثیر به سزایی در ارتقاء بازدید وبسایت دارا‌هستند. بهتر میباشد برای گزینش شایسته ترین لغات کلیدی رایج، از پلاگین‌های بدون‌پول بهینه سازی استعمال نمائید. کوشش فرمایید با کلمه ها کلیدی بازی فرمایید و آنان‌را با صورت و شمایل متفاوت بکار ببرید. برای مثالً:


:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


تبلیغات رقبا در گوگل
یکی گسترده‌ترین مسائلی که هنگام استارت تبلیغات در سئو سايت خویش با آن روبرو می شوید، رقابت میباشد. بسته به نوع سایتی که اداره می کنید، ممکن میباشد متوجه گردید که تبلیغاتی وجود دارا‌هستند که با آنچه می‌فروشید یا این که ارائه می‌دهید، در رقابت بی واسطه میباشند.
از جمله، درصورتی که سایتی برای حمل و نقل کالایی خاص تخصیص داده گردیده، از جملهً اثاثیه‌‌بازی‌های دیزنی یا این که کره برفی، به صورت ناگهانی تبلیغاتی را برای این تولیدات ملاحظه کنید که بازدیدکنندگان شما‌را از وب سایت‌تان بدور نماید. این برای تجارت خوب وجود ندارد.

آیا می‌قدرت کاری دراین باره انجام اعطا کرد؟ آری. گوگل این زمینه را خوب پیش‌بینی نموده است و به شما قابلیت می دهد محتوا را تا دویست URL متفاوت مسدود نمایید.

با این اکنون، پاره ای نقص‌ میباشد که بدانید کدام محتوا را مسدود نمایید مگر اینکه آغاز به دیدن این تبلیغات فرمایید. حتی بدتر ممکن میباشد هیچ زمان آن تبلیغات را به جهت روشی که ادسنس در ارائه مطالب داراست، نبینید.

همینطور تحت عنوان استفاده کننده ادسنس نمی‌توانید مستقیماً بر روی این پیوندها کلیک نمائید تا ملاحظه کنید جای تبلیغ به چه مکانی هدایت می گردد.

این نقض صریح ضوابط استعمال از ادسنس میباشد، ولی در‌صورتی‌که به اندازه کافی خوش‌اقبال باشید که بتوانید آن را ببینید و لینک یا این که URL را برای مسدود کردن پیدا فرمایید، میتوانید روی آن کلیک‌راست فرمایید. این بستگی به پاره ای اقبال دارااست.

شاید شایسته ترین رویه برای ساخت‌و‌ساز فهرست کاوش در گوگل درباره ی گونه های کالاها یا این که خدماتی باشد که می‌فروشید. تنها کافی میباشد پنجاه URL متفاوت برتر را که گوگل یافته میباشد، یادداشت فرمائید. این راهی خوب برای مسدود کردن ترافیک تبلیغاتی از وبسایت‌هایی میباشد که به وضوح در رقابت با شما می باشند.



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


افراد (people)
مسلماً متوجه گردیده باشید وقتی که اسم افراد دارای شهرت از جملهً فوتبالیست ها، سئو سایت بازیگران، سیاستمدار ها و… را کاوش میکنید داده ها جامعی از آن فرد را هم پا با تصویر فرد متبوع برایتان اکران داده می شود. چنانچه شما در وبسایت خویش برای کارمندانتان پروفایل تعریف‌و‌تمجید کرده‌اید، می توانید از این قابلیت و امکان به کار گیری فرمائید. و در ریچ اسنیپت میتوانید اسم شخص، تخصص، سمت شغل، روش تماس با اشخاص را در کاغذ حاصل کاوش اکران دهید.

 

تولیدها (Products)
یک کدام از متداول‌ترین به کار گیری از ریچ اسنیپت ها برای فروش تولیدها در مغازه‌های اینترنتی میباشد.

می‌اقتدار اطلاعاتی از قبیل اسم، تصویر، مارک، توضیحات و ارزش را وارد کرد. مغازه‌های که یک جنس را از یک‌سری فروشنده متعدد برای فروش عرضه می‌نمایند میتوانند محدوده قیمتی جنس را بر طبق روبه پایین و رو به بالا ترتیب بندی کنند.

 

 

 

سازمان ها و تجارت ها (Business & Organization)
برای سازمان ها و شرکت های شما می توانید اطلاعاتی مانند اسم تجاری، نشانی وب سایت، شماره تلفن، لوگو و حالت جغرافیایی سازمان را در ریچ اسنیپت ها به اکران بگذارید.

 

راهبرد ها (Recipes)
از این نوع ریچ اسنیپت به طور متداول برای امر های آشپزی به کار گیری می‌گردد. با به کارگیری از این ریچ اسنیپت می توانید نوع طعام، عیب گیری و ارزیابی، بازه زمانی مقطع و فرایند پخت طعام را به اکران بگذارید.

 

 

حوادث (Events)
در صورتیکه در آینده مجاورت شما قرار میباشد رویدادی برگزار فرمایید، با ریچ اسنیپت ها می تواند به شما درباره‌ی اطلاع‌رسانی یاری دهد. با استعمال از آنان توانمند خواهید بود داده ها مرتبط با برهه زمانی آغاز روی داد، بازه مقطع روی داد، ریزه کاری تنظیم بلیت و جای برگزاری اتفاق افتاد را وارد نمائید. به‌این عمل کلیه داده ها در شیت نتیجه ها کاوش به یوزرها اکران داده میشود.

 

موسیقی (Music)
با به کارگیری از این ریچ اسنیپت شما می توانید لینک و پیوند های برای اکران آوا‌ها و لینک و پیوند های مستقیمی برای خرید گالری های موسیقی برای یوزرها اکران دهید. ولی موتور جستجوی بینگ از این اسنیپت موسیقی پشتیبانی نمی‌نماید اما گوگل از این اسنیپت پشتیبانی می‌نماید.

 

ویدیو (videos)
از این نوع ریچ اسنیپت برای محتوای ویدئویی جان دار در تارنما به کارگیری می گردد و قادر است داده ها کمپانی آفریننده، بازه زمانی مقطع کلیپ و آفریننده کلیپ را در حاصل کاوش اکران دهد.

 

اپلیکیشن (software applications)
از این نوع برای اکران اپلیکیشن های ساخته‌گردیده یک کمپانی تجهیزات، ارزش، تاریخ ایجاد، سیستم ادله و.. به کار گیری میگردد و آن را در شیت نتیجه ها کاوش اکران می دهد.

پیرو بخوانید: سئوی کلاه سپید یا این که White Hat بهینه سازی چه میباشد؟

 

 

با چه روشی به محتوای خویش ریچ اسنیپت اضافه کنیم؟
مطلقاً چندان ضرورتی ندارد به محتوایی مجموع صفحه ها وبسایت داده‌های نماد گذاری گردیده اضافه نمایید. با این وجود هر چه تعداد محتوای های آرم‌گذاری گردیده شما بیشتر باشد موتور های کاوش حاصل بهتری از وب سایت شما‌را به اکران می گذارند.

 

علامت گذاری اطلاعات به سه قسمت مهم تقسیم می شود:

 

Itemscope – نشان میدهد که کد HTML مو جود در بلوک
دربارۀ یک گزینه خاص میباشد.
Itemtype – نشان میدهد که گزینه دقیقاً چه میباشد.
Itemprop – مرتبط با داده ها گزینه میباشد. اطلاعاتی مانند اسم، نشانی وبسایت، عیب گیری و نظارت و ….
کتب، فیلم ها، عکس ها، سریال های تلویزیونی، موسیقی ها و راهبرد های آشپزی تحت عنوان شغل های خلاقانه اکانت می شوند. بدین ترتیب یک نمونه از آرم‌گذاری HTML برای یک کتاب به صورت تحت خواهد بود:

 

 

دقت فرمائید هر یک از این سه پارامتر به چه شکلی مصرف شده‌اند.

 

ولی می بایست در حیث داشته باشید داده ها واردشده درین داده‌ها مبتنی بر نوع محتوا متغیر میباشد.

در شرایطی‌که شما از وبسایت شما بر شالوده سیستم رئیس محتوای وردپرس فعال‌ساز‌ی گردیده باشد، میتوانید به به کارگیری از افزونه های مختلفی که برای این فعالیت وجود داراست استعمال فرمائید. یکی‌از شایسته ترین افزونه های ریچ اسنیپت پلاگین All In One Schema.org Rich Snippets میباشد که از مخزن وردپرس می توانید دانلود و بر در وبسایت خویش به کارگیری نمایید.

 

مزیت های اضافه کرده Rich Snippets به محتوای تارنما:

ادراک بهتر محتوای وبسایت بوسیله موتور های کاوش به ویژه گوگل
فهم بهتر محتوای وبسایت بوسیله اشخاص نابینا و عقب افتاده جسمی
جلب اعتنا یوزرها به لینک و پیوند وبسایت شما در شیت حاصل کاوش
ارتقاء نرخ کلیک
ستاره دار کردن مطالب در گوگل

سود‌گیری کلی:

با دقت به مطالبی که در ابتدا ذکر کردیم بایستی مجاب برای استعمال از ریچ اسنیپت ها گردیده باشید. در‌حالتی که این عوارض شما‌را قانع نکرده میباشد، کافی میباشد خویش مقداری در گوگل کاوش فرمایید و نتیجه ها به دست آمده را مقایسه فرمایید. در‌صورتی‌که سؤالی یا این که تجربیاتی دراین باره‌دارید میتوانید آن را در بخش بینش‌ها با ما فی مابین بگذارید و در کوتاه‌ترین مقطع کارشناسان لیما اینترنت به آن جواب دهند.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


قصد خرید بک پیوند را داری البته هنوز شک و تردید داری که چه فعالیت کنی؟ سئو سایت ما درین نوشته‌علمی تماما توضیح میدهیم که آیا خرید بک لینک و پیوند غلط میباشد؟ و چرا بعضی از اشخاص میگویند کخ نباید بک پیوند بخریم. همینطور به دنبال توضیح میدهیم که بهتر میباشد بک لینک و پیوند را بخرید یا این که بسازید؟

ایجاد بک پیوند های خوب و باکیفیت زمانبر میباشد و در واقعیت ما بک پیوند را برای این میسازیم که رابطه ها جدیدی ساخت‌و‌ساز کنیم. ممکن میباشد شما برای ساخت و ساز بک پیوند مجانی از مشتری های خویش بخواهید که در پیوند شمارا در سایتشان قرار دهند، ممکن میباشد از پست مهمان استعمال نمایید و یا این که بنری از وبسایت خویش را در تارنما دیگری تبلیغ فرمایید … . کلیه این موردها طریق هایی برای ایجاد بک لینک و پیوند می‌باشند. و ولی برویم سراغ مسئله امروز که خرید بک لینک و پیوند میباشد و توضیح دهیم که آیا حقیقتا خرید بک لینک و پیوند غلط میباشد؟

آیا خرید بک لینک و پیوند خطا میباشد؟
صحت دارد که خرید بک لینک و پیوند و در واقع پرداخت پول برای اخذ پیوند، نقض مقررات گوگل میباشد؛ ولی در‌صورتی‌که به صورت این فعالیت را انجام دهید، احتمال اینکه به تارنما شما آسیبی رسد خیلی معدود میباشد.

نمیتوان به صورت جدا ذکر کرد که خرید بک لینک و پیوند نادرست میباشد. این مورد تماما بستگی به استراتژی سئوی خارجی تارنما شما داراست. ممکن میباشد شخصی تصمیم بگیرد که برای بهبود صفحاتی از سایتش نیاز به رپرتاژ داراست.همان گونه که می دانید رپرتاژ نوشته‌ی علمی ای میباشد که شما پیرامون واژه و کلمه کلیدی متبوع خویش نوشته و آن را در تارنما های دیگر مانند وب سایت های خبری به اشتراک می‌گذارید و از آن جا از ادمین وب سایت می خواهید که به وب سایت شما با انکر تکست مربوطه لینک و پیوند بدهند.

احتمالا خودتان میدانید که رپرتاژ یکی طریق های خرید بک لینک و پیوند محسوب میشود و شما در واقع برای انجام چنین کاری، می بایست مبلغ مشخصی را به ادمین وب سایت بپردازید.

ممکن میباشد شخصی بر اساس استراتژی که دارااست، در سال یک‌سری توشه از رپرتاژ استعمال نماید. به دلیل آنکه گوگل، هر بک لینک و پیوند را تحت عنوان یک رای در حیث می‌گیرد و هرچه تعداد رای های شما بیشتر باشد، جايگاه های بهتری در گوگل خواهید داشت. حالا شما از خیلی از وبسایت های دارای اعتبار نمی توانید بک لینک و پیوند بگیرید، مگر اینکه در قبال آن پول پرداخت نمائید. در وضعیت تبلیغات نیز به همین شکل میباشد.

seo چه میباشد
شما برای اینکه بخواهید وب سایت خویش را در جاهای دیگر تبلیغ نمائید می بایست مبلغ مشخصی پول پرداخت نمائید تا به عنوان مثال بنر تبلیغاتی شما به یاور پیوند در یک وبسایت دیگر قرار بگیرد. بدین ترتیب لزوماً نمی قدرت خاطرنشان کرد خرید بک لینک و پیوند نادرست میباشد. پس خرید بک پیوند، در‌صورتی‌که به صورت اکانت گردیده صورت پذیرد و در آن زیاده روی شکل نگیرد، خیر صرفا به وب سایت شما جراحت نمیرساند بلکه قادر است موثر هم باشد.

پس چرا می‌گویند خرید بک پیوند غلط میباشد؟
عوارض متعددی وجود داراست برای اینکه می‌گویند خرید بک پیوند نادرست میباشد و می‌تواند به سایتتان جراحت برساند. برخی از این عارضه ها را به صورت خلاصه در ذیل توضیح داده ایم:

خرید بک پیوند، مغایر ضوابط گوگل میباشد
یکی دلایلی که می‌گویند نباید بک پیوند بخرید این میباشد که گوگل به وضوح در برگه ضوابط خویش گفته میباشد که پیوند نخرید! و درپی توضیح داده که‌این پیوند ها دربرگیرنده مورد ها تحت می‌باشند:

“داد و ستد لینک و پیوند هایی که مرتبه (PageRank) منتقل می نمایند. که مشتمل بر پرداخت پول برای تصاحب کردن لینک و پیوند، پست یا این که محتوایی که دربردارنده پیوند باشد، مبادله جنس یا این که سرویس ها برای اخذ لینک و پیوند، ارسال کردن یک مال بدون پول برای یک فرد به خواسته اینکه در رابطه آن متاع بنویسند و پیوند بگذارند.”


پس همان طور که دیدید، همگی موردها بالا از حیث گوگل نباید صورت پذیرد. به همین برهان افراد اکثری می باشند که با خرید بک لینک و پیوند مخالف می‌باشند. البته همانطور که گفتم، خرید برخی پیوند ها فقط مضر وجود ندارد و مبتنی بر استراتژی بازاریابی آنلاین و offpage وب سایت خویش میتوانید از آن‌ها به کار گیری فرمایید.

هیچ تضمینی نیست که بک پیوند ها پاسخ بدهند
تنها با داشتن یک لینک و پیوند در یک ورقه با دامین اتوریتی 80، نمی توانید شاهد جهش عظیمی در موضع وب سایت خویش در سرپ باشید. معمولا از وبسایت هایی که خرید بک لینک و پیوند را انجام می دهید، لینک و پیوند وبسایت شمارا در صفحاتی میگذارند که میزان های خیر و خوبی دارااست البته ترافیک مقداری داراست. همینطور ممکن میباشد پیوند تارنما شمارا در سایتی بگذارد که به هیچ وجه به وسیله گوگل ایندکس نشود و یا این که در وب سایت های پنالتی گردیده قرار دهد و در واقعیت کاری از دست شما بر نمی آید.

در صورتی‌که خرید بک پیوند اصولی انجام نشود می‌تواند با سایتتان زخم برساند



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


 سئو سایت  (Keyword) از تارنما های UGC موضوع ای میباشد که در اینترنت فارسی به آن اشاره ای نشده میباشد امروز قصد داریم تا یک سری کلمه و واژه ای درین خصوص با شما حرف کنیم.

به هیچ عنوان UGC یعنی چه؟
پیش از هر چیزی بایستی به‌این مورد بپردازیم که به هیچ وجه UGC یعنی چه برای شعور این مورد توضیحاتی به شما خوا‌هیم بخشید.

UGC مخفف عبارت User Generated Content در معنای محتوای ایجاد گردیده بوسیله مخاطب هست.

چه شد که اینطور شد!
اینجانب در یکی‌از پروژه های اخیرم که در موضوع فروش چوب نما (ترمووود) بود از ابزار های مختلفی برای یافت کردن لغت ها کلیدی مربوط به کسب و فعالیت چوب به کار گیری کردم از شایسته ترین آن‌ها می‌توانم به Kwfinder, KeywordTool, Ahrefs و SEMRush اشاره کنم.

البته خب این ابزارها کافی نبودند! یک حسی درونم به اینجانب میگفت می بایست بیشتر از این باشد در همین وقت ایده جستن کلمه ها کلیدی از دیوار، شیپور و اینستاگرام به ذهنم رسید.

بخت جستن کلیدواژه های نصاب چوب ترموود، ترموود طرح چوب جکوزی، ترموود چوب روس، اجرا کننده چوب ترمو و … بوسیله ابزار های کیورد ریسرچ حتی شایسته ترین آن‌ها به طور تقریب غیرممکن میباشد لذا تارنما هایی که محتوای آنان بوسیله استفاده کننده ساخت‌و‌ساز می‌گردد انبوهی از کلیدواژه های یونیک اختصاصی، مربوط به کسب و عمل و در بخش اعظمی از مواقع آسوده را در پیش روی شما قرار می دهند.

این ایده برای تارنما های طفل قادر است یک زمان طلایی باشد به دلیل آنکه به جهت تحت بودن اتوریتی تارنما های استارتر قدرت کسب جايگاه با کلیدواژه های کلیدی در ماه های ابتدایی نسبتاً نا ممکن میباشد و این ایده میتواند یاری بسیار متعددی برای استارت روند seo باشد.

فراگیری استخراج
خب این مرحله خیلی شل میباشد تنها کافیست تا وارد وب سایت متبوع خویش گردید و امر
Site:UGCsiteurl.com + واژه متبوع را وارد فرمایید به صورت نمونه پیوند تحت کلیک فرمایید:
ترمووود UGC دیوار


بعداز کاوش با انبوهی از لغات کلیدی مربوط به کسب و کارتان رو به رو خواهید شد
شایسته ترین تارنما های UGC برای استخراج
Reddit
Quora
Divar
Sheypoor
Instagram
ولی این نکته را می بایست در لحاظ داشته باشید که ممکن میباشد حوزه عمل شما دارنده وبسایت های UGC منحصر باشد به صورت نمونه در حوزه هاستینگ انجمن اینترنت هاستینگ تالک مورد خیر برای یافت کردن کلیدواژهای مربوط به این حوزه میباشد.

درصورتی که وبسایت های بیشتری میشناسید خرسند خوا هیم شد که در انتهای نوشته ی علمی برای ما کامنت بزارید.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


تگ های H1 تا H6

 

 

تگ های h1 تا h6

 

در یک برگه وب عنوان هایی که مطالب را در زبان HTML معرفی می کنند  سئو سایت  توسط برچسب های h1, h2, h3, h4, h5, h6 شناسایی می گردند که استفاده کردن از این برچسب ها به دلیل دنبال کردن 2 انگیزه است. اولین دلیل یاری به خوا‌نندگان می باشد تا درک بهتری از آنچه میخوانند پیدا کنند و دیگری نشان دادن اطلاعات موجود در کاغذ به موتورهای جستجو است.

 

نوشته‌ی علمی دارای ربط: تگ H1 : کاربرد تگ H1 و نقش آن در سئو

 

توضیحات متا یا meta description درج توضیحات کلیدی مناسب و تخصصی تاثیری باورنکردنی بر میزان ترافیکی که به سمت تارنما شما جذب می‌شود دارد و موجب افزایش مقام بندی شما درSERP می گردد.

 

استعمال از تگ ALT برای تصاویر

 

 

تگ آلت برای تصاویر

 

 

 

ALT یا برچسب برای یک تصویر در قالب یک متن جایگزین برای تعریف و تمجید کردن مورد تصویر به کار میرود.استعمال از تگ آلت در بهینه سازی نقش بسیار مهمی دارد زیرا این تگ ها به موتورهای جستجو امداد می کند تا تصاویر را با محتوای تارنما دارای ربط کند و بتواند در SERPs به درستی جايگاه بندی نماید.

 

نوشته‌علمی مرتبط: نحوه ی صحیح درج تگ ALT برای تصاویر

 

ارتقاء سرعت لود صفحات در موبایل

 

 

amp

 

 

 

AMP یک نسخه مدل از یک کاغذ وب است که از موادسازنده اکثری درست شده است که سبب ساز میگردد یک شیت وب با سرعت بیشتری بارگیری گردد. نکته ای که در استفاده از AMP برای ما حائز اهمیت می باشد این مورد می باشد که AMP تاثیری بر روی ارتقاء رتبه شما در گوگل ندارد البته بوسیله ی AMP میتوانید افزایش جايگاه بندی برای رقبایتان را از بین ببرید.

 

نوشته‌ی علمی مرتبط : amp چه است؟ آیا شما تارنما خود را با amp منطبق کرده اید؟

 

 

 

Off-page seo یا سئوی خارجی

 

 

سئو آف پیج

 

بهینه سازی off-page به گروه اقداماتی در خارج از سایت گفته می شود که بر جايگاه وبسایت شما در SERPs تاثیر داراست. seo وبسایت در خارج از وب سایت باعث درک موتور جستجو از میزان محبوبت وبسایت شما برای کاربران میباشد. در واقع offpage بوسیله دیگران بر روی وبسایت ما انجام می گردد که در واقع تضمینی بر کیفیت مطالب و صفحه های وبسایت ما از دید کاربران است در حالی که الگوریتم های موتور جستجو و کارداران تاثیر گذار بر رتبه بندی صفحات مدام در اکنون تغییر و تحول می باشد عواملی که بر سئوی خارجی ما تاثیر گذار است از دید متخصصان سئو در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نقش به سزایی در رتبه بندی موتورهای جستجو داراست.

 

ساخت و ساز بک لینک در قلب سئو آف پیج قرار دارد زیرا موتورهای جستجو از بک لینک ها به عنوان نماد ایی از کیفیت محتوا به کار گیری می‌کنند.بدین ترتیب برای دو تارنما با بهینه سازی داخلی یکسان، سایتی که ترازو بک لینک بیش خیس و با کیفیت تری دارااست در نتایج جستجو مقام بالاتری دارد.در حالت کلی ما سه سیرتکامل پیوند داریم که با تمرکز به چگونگی فراهم کردن این لینک و پیوند ها جور بندی میگردند:

 

1-لینک های طبیعی 2-پیوند های دستی ساخته شده 3-لینک هایی که خود به خود ساخت و ساز میشوند.برای آشنایی با چگونگی ساخت‌و‌ساز بک لینک و تولید انواع لینک و پیوند میتوانید مقاله تحت را مطالعه نمایید.

 

مقاله مرتبط: معرفی انواع لینک و پیوند و نحوه ی ساخت و ساز و جایگاه هرمورد از آنها

 

ساخت‌و‌ساز بک لینک شامل آیتم ها و تکنیک های مختلفی است که میتوان به ساخت و ساز بک لینک در شبکه های عمومی یا استعمال از بک لینک های رایگان و غیره اشاره کرد.اما نکته ای که بسیار اساسی می باشد و اهمیت دارد به کارگیری از روندی اصولی و تخصص بالا دراین مورد است که سایت مشمول جریمه از سمت موتورهای جستجو نشود.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


ابتدا به کار یک وب سایت نو، راز و کله زدن با مقررات بی‌انتهای سئو و مطالعه درباره جدیدترین به‌روزرسانی‌های جستجوگرهای اینترنتی، برای افراد کم تجربه میتواند کاری دلهره‌آور باشد.با این هم اکنون وب‌مسترها می بایست بهبود سئوی تارنما‌شان را از جایی شروع کنند. در این نوشتار ما به پنج ابزار بهبود بهینه سازی اشاره داریم. به علاوه بهتر می باشد بدانید کوتاه کننده‌های لینک یا URL shortener ها میتوانند نقش مهمی در سئوی وب سایت داشته باشند. به چه شکل؟ درین نوشته ی علمی توضیح خوا هیم اعطا کرد.

 

5 ابزار بهبود بهینه سازی برای نو کارها
1. پلاگین‌های سئو
مرورگر فایرفاکس ابزاری به نام بهینه سازی for Firefox دارد که یک کدام از دوست داستنی‌ترین پلاگین‌های بهینه سازی در وب می باشد و بیش از 130 هزار وب‌مستر از آن استعمال می‌کنند.

seo for Firefox معیارها را – بسته به تنظیمات شما – به طور بی واسطه در صفحه حاصل موتورهای جستجو نمایش می‌دهد.

افزونه All-in-One seo Pack برای بهبود بهینه سازی وب سایت‌های وردپرسی گزینه بعدی می باشد. فعالیت با این افزونه برای مبتدیان شل و ریلکس می باشد، هر چندین امکانات پیشرفته‌ای در چنگ توسعه و گسترش‌دهندگان قرار میدهد.

پشتیبانی از Google AMP، تغییر تحول مسیر ورقه‌های پوست به نوشته والد، ساخت اتومات META tags و سازگاری با بخش اعظمی از پلاگین‌های دیگر، مثلا امکان‌های All-in-One seo Pack به شمار می‌رود.

در جامعه افزونه‌های جوملا می‌توانید بیش از 200 پلاگین مختلف برای بهبود seo بیابید که Site Management Plugins به عنوان مثال آنهاست.

برای سایت‌های دروپال هم می‌اقتدار از Scribe seo Analyzer نام برد.

2. Xenu’s Link Sleuth
برنامه Xenu’s Link Sleuth برای در دست گرفتن لینک‌ها، تصاویر، فریم‌ها و پلاگین‌ها ابزار مناسبی است که با استعمال از آن می‌توانید منبع خطای 301 را بیابید.

3. یاهو و موز
در اینجا دو مورد از بهترین ابزارهای بدون‌پول تحلیلگر لینک و پیوند در وب را به شما معرفی می‌کنم: Yahoo! Site Explorer و Open Site Explorer که کاری می باشد از تارنما moz.

با این ابزارها میتوانید اطلاعات جالبی از سایت خود یا تارنما رقبای‌تان به دست آورید.

کشف و محاسبه تمام لینک‌هایی که به سایت شما اشاره می‌کند، کلیدواژه‌ها و لغات مورد به کار گیری در link anchortext، معیار استحکام و قدرت تارنما‌هایی که به وب سایت شما لینک و پیوند داده‌اند و خیلی چیزهای دیگر، حاصل به کار گیری از این ابزارهای کارکشته می باشد.

 

4. تولبارهای بهینه سازی
یک طریق آسان برای دستیابی به معیارهای سئو و ابزارهای تحقیق، به کارگیری از تولبار مرورگرهاست.

در‌این‌حالت‌ مدیران سایت‌ها عوض این که به 10 تارنما و نرم افزار و پلتفرم متفاوت مراجعه کنند، همگی اطلاعات مورد نیازشان را از یک جا – که همان تولبار باشد – دریافت می‌کنند.

SEOBook که کاری می باشد از سئو Aaron Wall، از ابزار بهبود سئو است که هر نوع اطلاعاتی را که شما درباره یک سایت بخواهید بدانید، در اختیارتان قرار میدهد؛ از قبیل اطلاعات پیوند‌ها و نیز معیارهای پیشرفته‌ای همچون تعاملات در شبکه‌های اجتماعی و تحقیق کلیدواژه‌ها.

SEOmoz تولبار بعدی می باشد که که بوسیله شرکتی به همین نام تولید شده است.

Web Developer Toolbar از دیگر ابزار بهبود seo می باشد که مختص گسترش‌دهندگان وب است، سئو سایت ولی برای جدید‌کاران seo هم می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

Web Developer Toolbar به جنبه فنی سئو می‌پردازد و مواردی همچون غیرفعال کردن جاوا اسکریپت، CSS و تصاویر برای دیدن صورت حقیقی وب سایت‌تان از حیث اسپایدرهای اینترنتی به عنوان مثال خدمات آن است.

5. ابزار تحقیق کلیدواژه‌ها
ابزارهای کندوکاو کلیدواژه‌ها یا همان کلمات کلیدی فراوان می باشد و ما در اینجا صرفا به سه نمونه اشاره می‌کنیم:

Google Keyword Tool External
ابزار لغات کلیدی گوگل تیم بسیار مناسبی برای به دست آوردن آمار تعداد جستجو و رقابت بر روی کلمات کلیدی متفاوت است که آیتم به کارگیری بسیاری از سئوکارها و مدیران تارنما‌ها جای‌دارد.

جالب اینجاست که Google Keyword Tool External بخشی از پلتفرم AdWords گوگل محسوب میشود.

Wordtracker ابزار مجانی دیگری می باشد که به حساب آوردن بسیار دقیقی از هر کلمه به شما میدهد و در نهایت رویت کرد بهتری از بازار در اختیارتان می‌گذارد.

Wordtracker داده‌ها را از متاکراول‌ها (MetaCrawler) می‌گیرد، نه از موتورهای جستجوگر.

نسخه پولی این ابزار هم ارائه شده است که ولی چندان به کار ما ایرانی‌ها نمی‌آید!

Keyword Discovery
یک ابزار بسیار غنی است که در بین رشته‌ای‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اطلاعات این ابزار از بیشتراز 200 موتور جستجو در دنیا فراهم می‌شود و پایگاه داده‌ی آن که حاوی بیش تر از 38 میلیارد جستجو است، ماهانه به‌روز میگردد.

تحقیق کلیدواژه‌ها، جستجوی عبارات دارای ربط در هر صنعت، رفع نادرست‌های نگارشی و املایی از هنرهای Keyword Discovery می باشد.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


  سئو سایت به مراد پیاده سازی بهینه سازی برای یک تارنما از اصطلاحات گوناگونی استعمال می‌گردد که اکثر وقت ها دارنده معانی پیچیده ای می باشند. درین نصیب عملکرد گردیده‌است تا اکثر وقت ها واژگان آیتم به کارگیری در بهینه سازی گردآوری و به لهجه بی آلایش ذکر شوند.

A
Automated Submitting
استعمال از چند قابل انعطاف افزارهای متعدد برای معرفی و تثبیت خود کار سایت شما در موتورهای کاوش .

ASP
مخفف Active Server Pages, . گویش نرم‌افزار نویسی وابسته به کمپانی مایکروسافت برای ساختن تارنما های داینامیک .

API
مخفف Application Program Interface. . یک API تیم ای از روال ها، ابزارها و شرایطی میباشد که برای تولید اپلیکیشن ها بکار می رود.

Announcing
در معنای Submitting Definition مراجعه خواهد شد.

announce site to search engines
معرفی یک تارنما به موتورهای کاوش با اضافه نمودن نشانی آن وبسایت در یک وبسایت دیگر.

Animated Ad
یک تبلیغ متحرک که غالبا از java applet و یا این که پوشه Gif در ساخت و ساز آن‌ها به کارگیری می شود.

Anchor text
یک پیوند متنی (معمولا به یار و همدم خط زیرین) که بوسیله موتورهای کاوش تحت عنوان یک ترازو اصلی آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد . گوگل دقت ویژه ای را به متن های درون anchor text ها دارااست و همینطور به لغات کلیدی که در‌این متن‌ها بکار برده شده‌است حساس است و این متن های پیوند دار در سئو از اهمیت متعددی برخوردار می‌باشند. برای داده ها بیشتر به قسمت “Google Bombing” رجوع نمایید .

Alt tags
محتواي اين شناسه، متني میباشد كه يك عكس را توضيح مي دهد. موتورهای کاوش با قرائت این تگ متوجه می‌شوند که محتوا از نوع تصویر بوده و آن را از متن متمایز می نمایند.

Alt Attribute
یک جایگزین متنی برای شرح دادن تصاویر

AllTheWeb
یک موتور کاوش میباشد که به وسیله یاهو خریداری شده و گزینه استعمال قرار می‌گیرد .

Algorithm
الگوریتم به گروه ای از ضوابط نرم‌افزار نویسی اطلاق می‌گردد که به موتورهای کاوش دستور میدهند که چه‌طور محتوای صفحه ها سایت ها را آنالیز نموده و آن ها را به یوزرها اکران دهند. از جمله گوگل از الگوریتم های مختلفی مانند: پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوا

نظارت الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و تاثیر آن بر حاصل کاوش

الگوریتم مرغ مگس خوار درجه بندی شمارا بصورت داینامیک زیر تاثیر قرار می‌دهد و تغییر‌و تحول توضیحات متا و تیتر تارنما در نتیجه ها گوگل یکی‌از رفتارهای مرغ مگس خوار میباشد.
ر و … جهت درجه بندی تارنما ها در شیت حاصل جستجوی خویش استعمال می نماید.
AJAX
مخفف Asynchronous JavaScript And XML
آژاکس به شما اذن میدهد تا قابل انعطاف افزارهای پایین اینترنت کاربرپسند تری را پباده سازی فرمایید ، در واقع با استعمال از تکنولوژی آزاکس به جاوا اسکریپت ها این قابلیت و امکان داده میگردد که داده ها موردنیاز خویش را اخذ و ارسال کنند سوای آنکه ورقه مجدد بار گذاری (Reload) خواهد شد .

Agent Name
این اسم crawler و یاspider میباشد که از یک برگه در درحال حاضر بازدید هست. Spider یک روبات هوشمند میباشد که از جانب موتور کاوش برای به اکران در آوردن محتوای یک تارنما در وب بکار می رود .

AdWords
Ad words سیستم تبلیغاتی گوگل میباشد. با این سیستم تبلیغاتی می‌توانید براحتی و با گاز تبلیغات فرآورده، سرویس ها خویش را ساخت کرده و آنرا به همگی کسانی که در ادامه آن می باشند اکران دهید. Adwords ابزاری میباشد برای اکران تبلیغات شما صرفا برای عده ای که در جستجوی آن می باشند.

وقتی که جستجوکننده یکی‌از لغت ها کلیدی شمارا کاوش می نماید در صفحه ها اکران جستجوی گوگل، تبلیغات گوگلی (Google Adwords) شما متمایز از رقبا نشان داده میشود. با این نحوه تبلیغات شما تنها برای افرادی نمایش داده میشود که بدنبال محصول ها و یا این که سرویس ها شما می‌باشند.
میتوانید برای هر مجموعه از تولید ها خویش، متنهای تبلیغاتی متنوع و گروهای مختلفی از کلمه های کلیدی دارای ربط را گزینش فرمائید. بازه زمانی اکران، حوزه‌ جغرافیایی اکران و دارایی روزمره، پرداخت برای هر کلیکی که بر روی اطلاع رسانی شما می‌شود و همگی این فاکتورها قابل انتخاب و بازنویسی میباشند.

AdSense
Google AdSense یکی شایسته ترین و سریعترین طریق ها برای صاحبان تارنما هایی با هر اندازه است که تبلیغات دارای ربط گوگل را در وب سایت خودنمایش داده و کسب درآمد کنند. از آنجاییکه تبلیغات اکران داده گردیده از سوی گوگل در سایت شما به طور کامل با مورد و مطالبی که یوزرها در وب سایت شما بدنبال آن می شوند مطابقت و همخوانی میباشد، لذا اکران این تبلیغات هم منجر درآمد زایی می شود و هم سبب ارتقا محتوا و قیمت صفحه ها شما می گردد .

Accessibility
فرآیندی میباشد که با انجام آن صفحه های سایت برای اشخاص عقب افتاده جسمی بخصوص نابینایان قابل به کار گیری میشود . اهمیت این مورد از آنجا ناشی میگردد که موتورهای کاوش نیز نابینا می‌باشند یعنی آنها نیز نمی توانند تصاویر و پوشه های نشانه گر را ببیند . به این ترتیب انجام روند فوق قادر است به بهتر یافت شدن یک سایت در موتورهای کاوش نیز یاری کند .

Absolute link
“www.websima.com”

پیوند بالا مثالی از یک لینک و پیوند absolute می‌باشد و نمایانگر پروتکل نقل و انتقال(http) ، اسم دامنه و اکثر اوقات اسم یک فولدر میباشد.

B
Bulk submission services
یک اپلیکیشن که وظیفه تثبیت اتومات اسم دامنه تعداد متعددی از اینترنت سایتها را در موتورهای کاوش بر عهده دارااست.

Broad Match
یک حالتی از تطابق لغات کلیدی میباشد و به تطابق سود کاوش و عبارات کلیدی مد حیث شما گفته می گردد .
این به آن معنا میباشد که در‌حالتی که شما بدنبال کلمه و واژه “کفش ورزشی” در یک موتور کاوش بگردید ممکن میباشد نتیجه ها تحت را بدست آورید :
– کفش ورزشی
– جامه ورزشی
– کفش طبی
در شرایط Broad Match نتیجه ها بالا ممکن میباشد دقیقا با کلمه و واژه گزینه جستجوی شما تطابق نداشته باشند .

Bridge page
در معنای Doorway Page رجوع و برگشت گردد.

Bot
خلاصه Robot . در معنای Spider رجوع و برگشت گردد .

Body copy
ورژن متنی یک وبسایت .Body copy به متن های قابل روءیت بوسیله استفاده کننده گفته می‌گردد که فاقد هرگونه عکس و گرافیک باشد .

Blog
اکثر وقت ها با اسم weblog نیز شناخته می‌شود. وب لاگ در واقع یک دفتر کار خاطرات یا این که نوشته های فردی، یک فضای همیاری، یک دور و اطراف سیاسی، بازار ارائه پایانی خبرها، گروه ای از لینک و پیوند ها، ذهن ها سری شما و نهایتا یادداشتهایی برای مجموع دنیاست. بلاگ شما می تواند هرکدام از این موردها باشد. میلیونها بلاگ در شکلها و اندازه های گوناگون وجود دارااست. با وجود مجموع مسائلی که مطرح شد هنوز هم نمیتوان ضابطه و تمجید خاصی برای وب لاگ تمجید کرد.

Blacklist
لیست سیاه به عبارتی لیستی میباشد که موتورهای کاوش و یا این که یوزرها خاصی آنرا تدوین کرده اند تا از به اکران درآمدن spammer ها در فیض کاوش خودداری کنند .

Black Hat سئو
بهینه سازی کلاه سیاه به عبارتی ارتقاء ترافیک بازدیدکنندگان یک وب سایت با طرز های غیرقانونی و پیاده سازی بهینه سازی بصورت غیر حقیقی و گمراه کردن موتورهای کاوش هست.
طرز های ذیل جزء نحوه های غیرقانونی برای ارتقاء ترافیک وبسایت می‌باشند :
– به کار گیری از متن و لینک و پیوند های مخفی
– به کار گیری از روشهایی که بصورت تصنعی تعداد لینک و پیوند های ورودی به وبسایت شمارا ارتقاء می‌دهند. بطور نمونه به کارگیری از سایتهای لینکدونی
– به کارگیری بیشتراز حد از پیوند های متقابل در بین دو وبسایت بمنظور ساختن تعداد بک لینک و پیوند های زیاد (تبادل پیوند دو طرفه)
– اکران دو محتوای متفاوت به موتورهای کاوش و یوزرها معمولی وب سایت
– استعمال از صفحه ها پریدن، صفحه های درگاهی و یا این که صفحاتی که محتوای آن ها تعداد متعددی پیوند میباشد که قیمت محتوایی چندانی ندارند
– فعال‌سازی یک وبسایت دیگر با محتوای یکسان با وب سایت پیشین (اسکن)
– به کارگیری از قابل انعطاف افزارهای آفریننده اتومات محتوای وب سایت که برای مخاطب اثر گذار نباشند
– لینک و پیوند دادن بیشتراز حد به سایت هایی که در کارها spamming کار می کنند



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


تعرفه seo وب سایت چه می‌باشد و چه‌گونه احتساب می گردد؟ در شرایطی که تاکنون سئو سایت  از معیار اهمیت بهینه سازی تارنما و ادله آن با خبر نبودید در‌این مقاله ما به شما خوا هیم ذکر کرد که چرا این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار‌است. در شرایطی‌که کاربرانی که در گوگل در‌پی مطلبی خاص، سرویس ها و یا این که کالایی می باشند با جستجوی کلمه ها مربوط به سایت شما نتوانند آن را مشاهده نمایند پباده سازی آن وبسایت و مجموع هزینه و وقتی که برای آن صرف نموده اید هیچ سودی نخواهد داشت. به همین انگیزه می بایست وب سایت خویش را به خیر و خوبی بهینه سازی و seo نمائید. از این رو نباید نگران تعرفه بهینه سازی وب سایت خویش باشید چون هر اندازه که برای آن هزینه فرمایید بعداز ارتقا بازدید و رونق کسب و کارتان یک سری برابر آن را بدست خواهید آورد. البته این را نیز بایستی بدانید که هر کمپانی seo برای هر نوع سایتی با هر حالت و جایگاهی بها متفاوتی دارااست و نمی قدرت تعرفه مشخصی برای بهینه سازی تارنما در حیث گرفت. seo هر سایتی با یکدیگر مختلف میباشد و مطلقا تعرفه بهینه سازی تارنما نیز متغیر میباشد به جهت اینکه هر سایتی مستلزم استراتژی متفاوتی جهت seo و سئو میباشد. برای مثال مجموعاَ دو نوع بهینه سازی برای هر اینترنت سایتی وجود دارااست، بهینه سازی داخلی تارنما و سئوی خارجی وب سایت که برای هر یک تعرفه بهینه سازی وب سایت مجزایی در لحاظ گرفته می‌شود.

تعرفه بهینه سازی وبسایت داخلی
او‌لین مرحله در seo وبسایت seo و seo داخلی وب سایت میباشد که گروه ای میباشد از عملیات هایی که باطن وبسایت، بخصوص بر روی محتوا شکل میگیرد. حتی در‌حالتی که مخارج بسیار متعددی برای تبلیغات و خرید بک پیوند پرداخت فرمائید البته بهینه سازی داخلی وبسایت شما رعایت نشده باشد هیچ کدام از امور و مخارج صرف گردیده اثر گذار نخواهند بود. به همین انگیزه میباشد که در آغاز پیش از انجام هر کاری بایستی به seo داخلی وب سایت خویش بپردازید. تعرفه بهینه سازی تارنما داخلی نیز به طور کامل به نوع سایت، مقام آن در گوگل، حالت رقبا، رنج لغات کلیدی مربوط به آن و اینکه تا قبل از این چه کار هایی جهت سئو روی آن صورت گرفته بستگی داراست. از جمله هرچه لغت ها کلیدی دشوار تری داشته باشید یا این که تارنما شما بوسیله گوگل جریمه گردیده باشد تعرفه بهینه سازی تارنما نیز بیشتر خواهد بود. همینطور وبسایت های نو احداث نیز بدین جهت که خالی از محتوا می باشند و هیچ سیرتکامل فعالیتی روی آن شکل نگرفته میباشد نیاز به بازه زمانی بیشتری برای مشاهده سود دارا‌هستند و همچنین دارنده تعرفه seo وبسایت بالاتری میباشند.

کار های بهینه سازی داخلی تاثیرگذار بر تعرفه بهینه سازی تارنما

seo اصولی لغات کلیدی، تیتر صفحه های و متاتگ ها
سئو یا این که تصحیح تگ هدینگ هر برگه(تگ های H1، H2 و…)
ساخت نقشه وب سایت و seo آن
فعال نمودن فولدر Htaccess و با صرفه نمودن پیکربندی آن
مخلوط و فشرده سازی و فشرده سازی فولدر های جاوا اسکریپت
بررسی پیوند ها و Urlها و تصحیح آنها در شکل نیاز
تحلیل کدهای HTML و بازنویسی و سئو آن‌ها
فعال نمودن قابلیت و امکان کش تارنما
فعال نمودن قابلیت و امکان Gzip در وبسایت جهت فشرده سازی اطلاعات
پرهیز از اجرا شدن پوشه های جاوا اسکریپت در طی رندر شدن تارنما
تر و تمیز نمودن و گزینش حق تقدم برای لود و اجرای پوشه های Javascript و CSS
کاهش وسعت و سئو تصاویر و قرار دادن متن جایگزین برای تگ Alt
معرفی تارنما در وبمستر گوگل
مخلوط و فشرده نمودن فولدر های CSS
اضافه نمودن Expires Headers برای فرمت فولدر های متفاوت در وبسایت
زیر آوردن وسعت کلی تارنما
ساخت‌و‌ساز لینک و پیوند های داخلی فی مابین صفحه های
محاسبه و یافتن تغییر تحول مسیرهای ساخت گردیده در پیوند ها و تصحیح آنها
بالا بردن سرعت بار گذاری صفحه های وب سایت
آنالیز خصوصیت Keep Alive
ریسپانسیو نمودن صفحه های تارنما برای گوشی
محاسبه و تصحیح ایندکس و فالو بودن صفحه های وب سایت



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


طی فرآیند seo، تارنما و محتوای آن برای اکران داده شدن در نتیجه ها جستجوی آنلاین مهیا می گردد. در نحوه‌های بازاریابی معمول، یافت کردن مشتری سئو سایت  به استراتژی بهینه سازی وب سایت متعلق میباشد؛ به عبارت دیگر درین نحوه‌ها استفاده کننده بایستی سرویس ها شما‌را در اطراف آنلاینی مثل گوگل کاوش نماید تا تارنما شمارا در فهرست حاصل مشاهده نماید.
ولی این فعالیت هم اشتباهات خاص خویش را داراست؛ از جمله تعقیب کردن مقررات گوگل حتی برای مجرب‌ترین بازاریاب‌ها کاوش عمل دشواری میباشد. از سوی دیگر پژوهش ها نیز نشان داده‌اند که 90 درصد از استراتژی seo یک وبسایت می بایست بر روش جايگاه دریافت کردن در گوگل متمرکز خواهد شد تا نتیجه ها خیر به توشه آورد.

 

در‌این نوشته ی علمی 5 آیتم از مهم ترین نکات برای بهبود seo وب سایت در کمتر از یک وبسایت به شما معرفی گردد:

بهبود تگ تیتر
در شرایطی‌که بگوییم کلیدواژه‌ها نقش مهمی در هر سبک استراتژی بهینه سازی و به خصوص در تگ‌های تیتر ایفا می‌نمایند، چیز تعجب آور یا این که نو‌ای نگفته‌ایم. تگ‌های تیتر به عبارتی نصیب از کاغذ میباشد که در شیت نتیجه ها کاوش به طور تیتر آبی چشم و استفاده کننده در شکل عشق و علاقه با کلیک روی آن به برگه مربوطه هدایت می‌گردد.
در واقع استفاده کننده با مشاهده تگ تیتر میتواند متوجه خواهد شد که آیا محتوای باطن یک ورقه جواب قابل قبولی برای آنچه کاوش نموده است را در خویش مکان داده میباشد یا این که نه. از همین رو باصرفه‌سازی این نصیب از شیت برای دریافت کردن کلیک بسیار دارای اهمیت میباشد.
گوگل معمولاً تحت عنوان‌های طولانی یا این که عناوینی که با کلیدواژه مالامال گردیده باشند جايگاه خیر نمی‌دهد. با اعتنا به اینکه قانون ها گوگل دائماً در اکنون تغییرند، چنانچه قرار میباشد کاسه یک ساعت سایتتان را بهینه سازی نمائید چرا از این طرز فایده نبرید؟! برای سئوی تگ تیتر خویش می توانید از فرمول تحت استعمال نمائید:
تگ تیتر = [کلیدواژه اساسی] + توضیحات اضافه | [اسم مارک]

به صفحه ها داخلی و دارای ربط پیوند دهید
پیوند سازی داخلی از اهمیت بالایی برای بهبود بهینه سازی وبسایت شما داراست. برای اینکه یوزرها را در وبسایت خویش نگه دارید بایستی از هر برگه به صفحه های دیگری که محتوایی دارای ربط دارا هستند پیوند دهید. با این عمل احتمال دارااست که مخاطب برای کسب داده ها بیشتر به جای این که به سراغ تارنما‌های دیگر برود بر روی لینک و پیوند داخلی وب سایت خویش شما کلیک نماید. همینطور روبات‌های گوگل با به کار گیری از لینک و پیوند‌های داخلی بهتر میتوانند در تارنما شما خزش نمایند.
به‌این وسیله علاوه بر اینکه مقطع ماندگاری مخاطب را در وب سایت خویش ارتقاء داده‌اید، زیرا استفاده کننده در سایتتان از کاغذ‌ای به ورقه دیگر هدایت میگردد گوگل قادر است به رابطه صفحه های وب سایت با هم پی‌برده و مجموع پست‌های با تیتر شبیه در سایتتان را پوشش دهد.

برای وبسایت خویش محتوا ساخت‌و‌ساز نمایید
با اینکه seo و بازاریابی محتوا دو نحوه منقطع می باشند ولی شباهت‌هایی دارا هستند که درپی توضیح داده شده‌است:
فرض نمایید یک محتوای خبری در کمتر از یک ساعت ساخت کرده‌اید و از آن برای جذب ترافیک از منابع دیگر به وب سایت خویش استعمال می کنید. این عمل را می توانید با اشتراک‌گذاری محتوا در کانال‌های اجتماعی انجام دهید یا این که آن را در تارنما‌های دارای اعتبار و معروف دیگر منتشر نمائید تا بک لینک و پیوند هم بگیرید. در هر دو وضعیت شما با ساخت و ساز محتوا به بهینه سازی وب سایت خویش نیز امداد کرده‌اید.
در حالتی‌که نمی‌دانید درخصوص چه موضوعی محتوا ساخت نمایید، به موضوعاتی بپردازید که سودی برای مخاطبانتان داشته باشد؛ برای مثالً نهایی خبرها پیرامون صنعت خودتان یا این که یک تجربه فردی که روی کسب و کارتان اثر دارااست یا این که نقدی بر یک کتاب در حوزه عمل خودتان. این موضوعات خیر فقط برای خوا‌نندگان مفیدند بلکه سبب می گردد گشوده هم برای مطالعه چنین مطالبی به وبسایت شما برگردند. به علاوه موتورهای کاوش نیز میتوانند به رابطه در بین کلیدواژه‌های به فعالیت رفته در محتوا و کسب و کارتان پی ببرند.

یک پلاگین کش روی سایتتان نصب فرمایید
هیچ چیز بیشتر از سرعت زیر وب سایت سبب خروج سریع یوزرها از وبسایت نخواهد شد. مطالعات نشان میدهند که درصورتی که بار گذاری شدن کاغذ‌ای بیشتر از 3 ثانیه ارتفاع بکشد، 53 درصد از یوزرها گوشی در به عبارتی ثانیه سوم از آن بیرون خواهند شد. بدین ترتیب کل صفحه های سایتتان بایستی فورا بعداز کلیک بار گذاری شوند، در غیر این شکل روی تجربه کاربری، همت seo و در غایت روی فروشتان اثر خواهد گذاشت.
یکی طریق‌های بی آلایش و مؤثر برای بهبود بهینه سازی وبسایت استعمال از افزونه کش میباشد. افزونه های کش اطلاعاتی را که تا قبل از اینً کامپیوتر به آن ها دست پیدا کرده ذخیره می‌نمایند. بدین ترتیب بازدیدکنندگان فارغ از اینکه تا قبل از اینً صفحه ها سایتتان را دانلود کرده باشند میتوانند هر بازه به آن دسترسی داشته باشند.
افزونه های کش متعددی در بازار موجودند به همین برهان پیش از تعیین می بایست راجع به آن ها تحقیق فرمائید و پلاگین‌ای را تعیین نمایید که برای وب سایت شما مطلوب باشد.

پیوند‌های وخیم را پیدا کرده و آنان‌را تعمیر فرمایید
زمانی تعداد لینک و پیوند‌های داخلی وخیم سایتتان زیاد گردد دیگر موتورهای کاوش نمی‌توانند وبسایت را به صحت ایندکس نمایند و این یعنی شما زمان‌های خویش را برای جذب بازدیدکننده از دست خواهید بخشید.
خوشبختانه ابزارهای متعددی برای جستن لینک و پیوند‌های حاد و رفع اختلال وجود دارااست؛ مانند گوگل آنالتیکس و پلاگین‌های Xenu و Broken Link Checker در وردپرس.
پس از اینکه پیوند‌های وخیم را تعمیر کردند، صفحه های سایتتان نباید خطای 404 نشان دهند و در فیض تجربه کاربری بهبود و در پی آن جايگاه سایتتان ارتقا پیدا خواهد کرد.

عده بندی
با اینکه رفع هرمورد از این اشتباهات وقت چندانی از شما نخواهد گرفت، ولی تأثیر متعددی در جايگاه سایتتان خواهد گذاشت. ولی مورد اینجاست که چنانچه تعداد صفحه های سایتتان خیلی زیاد باشد تغییر و تحول تیتر صفحه ها خلل خواهد بود.
ایجاد محتوا نیز سوای داشتن تخصص و تجربه کافی می تواند کاری اختلال و برهه زمانی‌بر محسوب خواهد شد. این‌ها جداگانه از ریزه‌کاری‌هایی میباشد که می بایست در انجام هر یک از این ترفندها رعایت خواهد شد. ضمن اینکه گهگاه ممکن میباشد این خطاها از نگاه ما نهفته بمانند.
ولی میتوانید به یاری جت seo، ابزار اهل ایران و کارکشته ارزیابی تارنما، گزارش جامعی از حالت وبسایت اخذ کرده و اشتباهات مو جود را برطرف نمایید. جت seo علاوه بر آیتم‌های مطرح گردیده درین مقاله، مورد ها بسیار زیاد دیگری را به یاری خزنده‌های خویش گزینه آنالیز قرار میدهد تا بتوانید گزارش دقیقی از حالت وب سایت خویش داشته باشید. برای به کارگیری از این ابزار اهل ایران و فن‌ای صرفا کافیست عضو آن گردید.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


اهمیت استراتژی کلمه ها کلیدی دنباله دار
در تحقیق واژه کلیدی می بایست به اندازه کافی به لغات کلیدی دنباله دار اعتنا داشت. سئو سایت لغات کلیدی دنباله دار معمولا از یک کلمه و واژه کلیدی مهم خاص‌خیس و اما طولانی‌خیس می‌باشند. لغات کلیدی دنباله دار معمولا ترافیک متعددی به‌همدم ندارند ولی از نرخ تبدیل بالایی برخوردار می‌باشند. دلیلش هم آن میباشد که بیشتر بر یک نوع متاع خاص تمرکز دارا هستند.

رقابت واژه و کلمه کلیدی
برای گزینش یک واژه و کلمه کلیدی اساسی یا این که واژه کلیدی دنباله دار بایستی میدان رقابت آن لغات را تحلیل فرمایید. هرچقدر رقابت در منطقه کاری شما فراتر باشد، دریافت کردن جايگاه برای لغت ها کلیدی هم دشوار‌خیس میگردد.

تحقیق کلمه و واژه کلیدی
کجا می توانیم اطلاعاتی در باب تقاضا و ارجاعات واژه و کلمه کلیدی بدست آوریم؟ از منابعی مانند:
• Moz Keyword Explorer
• Google AdWords Keyword Planner Tool
• Google Trends
• Microsoft Bing Ads Intelligence
• Wordtracker’s Free Basic Keyword Demand

 

ابزار Keyword Explorer که در Moz تاسیس شده است از نخست یاری تان می‌نماید لغات کلیدی مطلوب را پیدا و آنها‌را حق تقدم بندی فرمایید. این ابزار واحد سنجش دشواری درجه تصاحب کردن برای یک واژه کلیدی را گزینش می‌نماید. در کنار آن لغت ها کلیدی دارای ارتباط را هم توصیه می‌نماید. پس اکثری از شغل های وقت‌گیر را برای شما انجام میدهد و در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی میشود. درضمن بدون‌پول هم که می باشد! براین اساس ابتدا عمل توصیه ما به شما استعمال از ابزار Keyword Explorer میباشد.

 

ابزار Google’s AdWords Keyword Planner هم برای آغاز تحقیق واژه و کلمه کلیدی بسیار رایج میباشد. این ابزار خیر فقط عبارات کلیدی مطلوب را توصیه می‌نماید، بلکه وسعت جستجوی تخمینی را هم نشان میدهد. نو! بها کمپین های مبلغی برای این لغات را نیز پیش‌بینی می‌نماید. جهت انتخاب وسعت برای یک کلمه و واژه کلیدی خاص مطمئن گردید که نوع انتطباق بر روی “Exact” قراردارد و بعد جستجوی ماهانه محلی را تحلیل نمائید. به حافظه داشته باشید که‌این ها معمولا نشان‌دهنده جستجوهای کلی می‌باشند. بسته به جايگاه و نرخ کلیک اینترنت‌وبسایت، تعداد بازدیدکنندگان حقیقی و واقعی به دست آمده برای این لغت ها کلیدی معمولا کمتر هست.

 

تا حد قابلیت کارایی فرمایید کلماتی که گزینش میکنید بالاترین معیار کاوش و کمترین رقابت ممکن را داشته باشند. برای این فعالیت می‌توانید پس از گزینش واژه کلیدی مطلوب برای محتوای خویش به دو ردیف Avg monthly searches و competition نگاهی بیاندازید و از فی مابین کلماتی که مدنظر دارید آن هایی که بیشترین ترازو کاوش را دارا هستند و در ردیف competition جلوی آن‌ها واژه و کلمه low درج شده‌است را تعیین نمایید و با آن‌ها برای وبسایت خویش محتوا بنویسید.

مشقت لغات کلیدی

گشوده هم مرددید که کدام لغت ها کلیدی به درد محتوای شما می خورد؟ خب به شما پیشنهاد‌ای میکنیم. صراحت دارد که معیار تقاضا برای یک واژه و کلمه کلیدی خیلی اساسی میباشد، ولی نباید فاکتورهای دیگر را از خودکار بیاندازید. در صورتی بتوانید به نیکی معنا دشواری کلمه ها کلیدی را فهم و شعور نمائید، کارتان بسیار بی آلایش می‌گردد. از جمله، چنانچه برندهای دارای شهرت روستا منزلت اولیه برگه نتیجه ها را گرفته‌اند، دریافت کردن رده آنان سال ها سعی مورد نیاز دارااست. براین اساس بایستی کلماتی را تعیین فرمائید که اقبال بیشتری در میدان رقابت داشته باشند.

4 مرحله کلی تحقیق واژه کلیدی
به صورت کلی می‌قدرت فرآیند تحقیق واژه کلیدی را در چهار مرحله خلاصه کرد:

اولیه، مقصود کسب و کارتان را مشخص و معلوم فرمایید.
لیستی از کل عبارات کلیدی موردنظرتان بسازید.
غرض از جستجوی استفاده کننده را محاسبه فرمایید.
برای هر مورد از این لغات کلیدی صفحه های فرود ساخت و ساز نمایید.
درحال حاضر هرمورد از این فرایند را توضیح میدهیم.

گام نخستین: هدفتان چه می باشد؟
پیش از استارت این عمل می بایست درباره‌ی کسب و کارتان تصور کنید. بدین که: چه جور شرکتی میباشید؟ اینترنت‌وبسایت شما قرار میباشد در امر چه موضوعی باشد؟ چه چیزی شما‌را از رقبا متمایز می‌نماید؟ و چه وعده‌هایی می خواهید به مخاطبانتان در اینترنت‌وبسایت بدهید؟

برخلاف آن چیزی که به لحاظ می رسد، جواب دادن بدین سوالهای برای بعضی طاقت فرسا میباشد. براین اساس خیلی بدون شوخی به آن ها تصور کنید و اپ‌های خویش را بر روی شیت یا این که کامپیوتر خویش بنویسید. درصورتی که بتوانید بدین سوال های جواب دهید، اولی و مهم ترین قدم را در استراتژی عبارات کلیدی برداشته‌اید.

گام دوم: لیستی از کلمه ها کلیدی صحیح فرمایید.
کوشش نمایید ذهن مشتریان خویش را بخوانید. این اشخاص درپی چه چیزی می‌باشند؟ برای جستن سرویس ها یا این که تولیدها شما چه کلماتی را سرچ خواهند کرد؟ در پی جواب این سوال ها بگردید.
مطمئن گردید که کلمه ها کلیدی، مطلوب وبسایت شما می‌باشند. یعنی این لغت ها با کسب و عمل شما هم‌خوانی داشته باشند. از جمله در‌حالتی که ما در میموس به سرمان بزند و بخواهیم برای کلمه و واژه “شلوار” سکو بگیریم، کاربرانی که از تارنما ما بازدید می‌نمایند، تخت‌گاز وبسایت را سوراخ کرده و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمیکنند! اینگونه نرخ Bounce rate بزرگی از خویش به جا می گذارند. این فعالیت به گوگل می گوید که بازدیدکننده‌ها کلمه و واژه کلیدی را در وب سایت ما پیدا کردند ولی به چیزی که می‌خواستند نرسیدند. بدین ترتیب گوگل درجه بسیار پایینی به وب سایت خواهد بخشید.
برای یافت کردن عبارات مطلوب میتوانید از ابزاری که در ابتدا به آنان اشاره شد استعمال نمائید.

گام سوم: غرض از جستجوی استفاده کننده را تحلیل فرمایید
یکی هدف ها مهمی که seo داراست، جواب دادن به نیازهای مشتری میباشد تا بتوانند یک تجربه کاربری عالی داشته باشند. پشت هر جستجویی که انجام می‌گردد یک مخاطب با فرضی آکنده از پرسش نشسته میباشد! هر نوع پرسش هم نیاز به یک پاسخ خاص دارااست. نوشته‌علمی‌ای در رابطه طریق تعامل مخاطب با موتورهای کاوش در وبسایت وجود دارااست. در صورتی‌که عشق دارید بیشتر در رابطه این مورد بدانید، خواندنش را سفارش می کنیم.

خلاصه! فقط کاری که می بایست بکنید این میباشد که مشتریان خویش را بشناسید و مبتنی بر نیاز آنها محتواهای گرانبها بسازید.

:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 142

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


Meta description در وردپرس؛فراگیری تصویری تایپ کردن توضیحات متا در وردپرس


خب، در غایت به سراغ یادگرفتن متا دیسکریپشن در وردپرس برویم و ببینیم چطور   سئو سايت  بایستی متن توضیحات متای هر برگه را بنویسیم؟ انجام این عمل نیاز به یک پلاگین بهینه سازی دارااست. فعلا شایسته ترین پلاگین هایی که می‌توانند به شما امداد نمایند، یواست بهینه سازی (yoast سئو) و رنک مث (rank math سئو) می باشند. اعتنا فرمایید که‌این پلاگین ها هرمورد چند امکان دیگر هم برای سئو و بهینه سازی وبسایت شما دارا هستند و فقط به تایپ کردن توضیحات متا در وردپرس محدود نمی شوند. راجع‌به هر دو این پلاگین ها در مقاله ها دارای ارتباط به خودشان توضیحات جامعی ارائه کردیم.

در‌پی به طور تصویری با تایپ کردن توضیحات متا در پلاگین یوآست آشنا میشویم:

برای تایپ کردن توضیحات متا در وردپرس و با امداد پلاگین یوآست، به قسمت دستکاری برگه متبوع بروید، در انتهای کاغذ و در منو yoast، به پیکربندی اسنیپت وارد گردید:

 

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کادری برای تایپ کردن توضیحات متا قرار داده گردیده. شما می بایست متن متبوع خویش را در آن بنویسید. اعتنا فرمائید که خط ذیل قاب، نشان دهنده کاراکترهای مورد نیاز برای لبریز شدن توضیحات متاست. بهتر میباشد متن را به اندازه ای بنویسید که‌این خط به رنگ قرمز‌رنگ درنیاید. در غایت هم برگه را ذخیره فرمایید.
فراگیری تایپ کردن توضیحات متا وردپرس با پلاگین رنک مث
وارد کاغذ متبوع گردید، به انتهای برگه رفته و در منو rank math، دکمه بازنویسی اسنیپت را گزینش نمایید.

 

حال در قاب اکران داده گردیده متن متبوع را وارد کرده، دکمه بستن ویرایشگر را بزنید و کاغذ را ذخیره فرمائید.


بدین شکل متن توضیحات متای وردپرس شما نوشته شد.
حرف انتها
بهینه سازی کردن توضیحات متا، بخشی از معنا بهینه سازی محتوا میباشد. در حالتی‌که با این زمینه شناخت ندارید، می توانید نوشته‌علمی بدون پول و ویدیویی seo محتوا در فرین آکادمی را ببینید. این نوشته‌ی علمی یاری متعددی در بهینه سازی کردن صفحه ها وبسایت به شما میکند.

درین مقاله تلاش کردم پس از توضیح چیستی توضیحات متا، طرز تایپ کردن آن و seo کردنش را به شما یادگرفتن دهم. در صورتی هنوز سوالی راجع‌به این مضمون‌ دارید، آن را در قسمت ایده ها بیان کنید. با آرزوی پیروزی.



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()