چرا گوگل به تنظیم منابع داده ها بدین بزرگی اهمیت میدهد؟
نوشته شده توسط : عباسی

همینطور همین مخاطب با جستجوی کلمه و واژه Heathrow که سئو سایت   شهر مقصد وی در انگلستان میباشد با پیشنهاداتی از طرف گوگل در رابطه خرید بلیط های پرواز به‌این شهر ممکن میباشد مواجه خواهد شد.

 

همان گونه که می‌بینیم گوگل تاریخچه جستجوی شمارا در جستجوهای آینده خویش در حیث داراست و حاصل گرفته گردیده از آنان‌را در کاوش های نو حیث می نماید.

جستجوی معنایی چه طور عمل می نماید؟
در سال 2013 گوگل با معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) نشان بخشید که در اکنون تغییر و تحول دیدگاه خویش به مضمون‌ جستجوست و از این پس قصد استفاده کننده را نیز کارایی دارااست که از کاوش شناسایی و تشخیص دهد. همانگونه که در آن سال نیز گفته شد، این الگوریتم یکی اصلی ترین تغییرات بنیادی گوگل از سال 2009 بوده میباشد و سود آن، نتیجه ها دقیقتر به جواب سوالهای می‌باشد. در واقع جای این که به لغت ها در کاوش نگاه خواهد شد به معنا عبارت دقت می‌شود.

از یک واژه و کلمه معانی مختلفی می قدرت برداشت کرد و نوع و بازه زمانی استعمال از آن نیز بر مضمون‌ کلمه ها تاثیر گذار میباشد. حتی با انتها تایپ عبارت گزینه کاوش نیز ممکن میباشد ابهاماتی در رابطه نیت اساسی استفاده کننده از کاوش وجود داشته باشد. بنابر این‌شیوه درازی تا ارائه ظریف نتیجه ها کاوش باقیمانده میباشد.

فعلا گوگل در اکنون فعالیت بر روی داده های جستجوی خویش میباشد تا علم خویش را نسبت بدین قضیه کاملتر نماید. این داده ها موسوم به گراف علم هست.

گراف علم (Knowledge Graph)
گراف علم یک سیستم گردآوری و مرتب سازی به داده ها میباشد که در رابطه اشخاص، جای ها و سازمان ها میباشد. این داده ها از منابع مختلفی برای مثال منابع ویکی (منابعی که یوزرها وب آن را تهیه و تنظیم می نمایند مانند ویکیپدیا) تنظیم میگردد.

زمانی گراف علم در سال 2012 معرفی شد، داده ها بی آلایش و نخستین را در امر واژه گزینه کاوش اکران می بخشید که از جمله در خصوص یک خواننده دربرگیرنده تابعیت وی، گالری ها و مدل موسیقی وی بود. امروزه این گراف بسیار جامعتر گردیده و مشتمل بر داده ها پیچیده نیز می گردد.

 

مثلا بعداز جستجوی عبارت شایسته ترین گالری های سال 2015 به فیض تحت میرسیم که مشتمل بر اسلایدریست که در بالای کاغذ جای دارد و شایسته ترین گالری های 2015 را معرفی می نماید.

 

چرا گوگل به تنظیم منابع داده ها بدین بزرگی اهمیت میدهد؟
پاسخ این پرسش در خط مشی این موسسه آمده میباشد.

“ماموریت گوگل نظم دهی به اطلاعات دردسترس در عالم و در دسترس قرار دادن آن وقف عام عموم میباشد.”

به طور کامل قابل شعور میباشد که مقصود از این کار ها، بهتر کردن وب، موثرتر کردن آن و مخاطب پسندانه خیس کردن آن میباشد. همین موضوع میباشد که موجب می‌گردد اشخاص مانند اینجانب در رابطه آن برای شما بنویسند. ولی عده ای نیز در عده شما حضور دارا‌هستند که منتقد این دیدگاه ها میباشند و معتقدند که هر چه بیشتر گوگل یوزرها خویش را فهم و شعور نماید و هرچه سریعتر محتوای گزینه نظرشان را به آن ها اکران دهد، یوزرها دوران مدت بیشتری را در گوگل سپری می نمایند. به این ترتیب اقبال بیشتری برای گوگل وجود دارااست که یوزرها بر روی تبلیغات اکران داده گردیده در برگه نتیجه ها کاوش کلیک نمایند.

شما با به کارگیری از تهیه و تنظیم محتوا میتوانید به گوگل امداد نمائید تا با به کارگیری از روند ادراک محتوا، گوگل بتواند حاصل جستجوی خویش را کامل شدن نماید و بر علم خویش اضافه کند. البته در حیث داشته باشید که هر کاری که درین دربین برای ارتقاء جذابیت محتوای خویش میکنید، در غایت باعث به استعمال هر چه بیشتر یوزرها از این موتور کاوش میشود. هر چه گوگل بتواند با به کار گیری از داده ها شما به سوال های یوزرها جواب دهد، یوزرها کمتری وارد وب سایت شما می‌شوند.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: