نوشته شده توسط : عباسی

سئو سايت

تمجید seo و یکسری نکته در رابطه سئو
در صورتی چه به لحاظ نمی رسد تاکید بر اهمیت بهینه سازی چندان ضروری باشد،‌ ولی بد وجود ندارد مروری به برخی آمارهای منتشر گردیده در رابطه موتورهای کاوش داشته باشیم‌.

طبیعی میباشد که با اعتنا به طرز اجرای تحقیق، آمار و ارقام ارائه گردیده بوسیله منابع متفاوت، می توانند گوناگون باشند؛ بدین ترتیب شاید بهتر باشد به جای تمرکز بر مقدار ظریف اعداد، اضافه به مقیاس و اهمیت نسبی آن‌ها دقت کنیم:

مردم دنیا روزمره در میان ۶ تا ۷ میلیارد توشه از موتورهای کاوش استعمال میکنند (مرجع).

هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک و پیوند‌هایی که به طور تبلیغ (با پرداخت پول) به وسیله موتورهای کاوش از گزاره گوگل، اکران داده می شوند، نگاه نمی کنند.

هر کس از روش کلیک کردن روی پیوند در موتور کاوش وارد فضای آنلاین شما میگردد، در مقایسه با هر کس شما برای بازاریابی به سراغ وی رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

کاوش بر روی تلفن همراه طی سال‌های اخیر همواره روندی رو به بالا داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد از آن، سرچ تلفن همراه از سرچ دسکتاپ بیش تر شده‌است. همینطور فعلا، سهم دسکتاپ فی مابین ابزارهای اتصال به وب در سطح عالم کمتر از ۵۰ درصد میباشد (مبداء).

 

[ مطالعه طولانی تر: اهمیت seo – چرا بهینه سازی مهم میباشد؟ ]

اکنون کدام موتورهای کاوش بیش تر استعمال میگردند؟
معدود نیستند افرادی که موتور کاوش و گوگل را تحت عنوان کلمه‌های هم معنی به عمل میبرند.

ولی به آسانی هم نمی‌قدرت از این عمل خلل گرفت؛ زیرا حتی Google کردن هم تحت عنوان یک فعل در گویش انگلیسی پذیرفته شده‌است.

با این حالا شاید مطلوب باشد به دو گزارش که بوسیله وبسایت دارای اعتبار Search Engine Land منتشر گردیده اشاره کنیم تا در خاطرمان بماند که فقط هنرپیشه صنعت کاوش، موتور جستجوی گوگل وجود ندارد:

 

آنچه در جواب به‌این سوال معین می شود، اضافه نشان‌دهنده‌ی درایت یوزرها از برندها میباشد.

به عبارتی‌طور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای یوزرها اضافه از دیگر موتورهای کاوش شناخته گردیده میباشند.

در پرسش دیگری از یوزرها مراد گردیده موتور جستجوی اصلی آیتم به کار گیری خویش را اعلام نمایند:

 

به عبارتی‌طور که میبینید در اینجا، گوگل با بقیه موتورهای کاوش مسافت‌ی معناداری داراست و به همین علت، شاید هنوز هم – تا هنگامی که تغییری بدون شوخی در سهم بازار موتورهای کاوش به وجود نیامده – می بایست بپذیریم که استعمال از موتور کاوش و گوگل تحت عنوان تعبیرهای مترادف و هم معنی چندان خطا وجود ندارد.

نقش seo در ارتقا کیفیت محتوا در سال‌های اخیر
در قبل ضعف‌هایی که در الگوریتم‌های موتورهای کاوش وجود داشت سبب ساز گردیده بود یک تعبیروتفسیر دربین تولیدکنندگان محتوا رایج شود. آن ها می‌گفتند:

شما دو طرز برای تایپ کردن در فضای اینترنت دارید.

می توانید برای یوزرها و بازدیدکنندگان تارنما خویش بنویسید و میتوانید برای موتورهای کاوش بنویسید.

تایپ کردن برای موتورهای کاوش به معنای تهیه متن‌های بی‌معنا، تزریق بی‌خواص لغت ها کلیدی در متن ها، ارائه‌ی لینک و پیوند‌های سوای کاربرد، وادار کردن یوزرها به کلیک و کارهایی از این دست بود.

تایپ کردن برای یوزرها، در حالتی که چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، ولی الزاماً به جايگاه‌ی بهتر در موتورهای کاوش منتهی نمی شد.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای کاوش و بسط علم هوش تصنعی و نظارت متن، منجر شده‌است که چنین مواقعی کمتر و معدود‌رنگ‌خیس شوند.

یه خرده باز‌نگری شما‌را متقاعد خواهد ایجاد که رعایت اصول بهینه سازی و استانداردهای مد لحاظ موتورهای کاوش، می تواند همزمان با بهبود seo وب سایت، رضایت خوا‌نندگان و یوزرها شما‌را نیز ارتقا دهد.

همینطور، همت برای ارتقاء رضایت یوزرها، معمولاً به ارتقای سکو شما در موتورهای کاوش نیز امداد خواهد کرد.

به همین علت، خلاف سال‌های پیشین که موتورهای کاوش را مسبب کاهش کیفیت ایجاد محتوا در فضای اینترنت می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میگردد و به فعالیت می‌رود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 سئو سايت

استراتژی پیشرفت در لغات کلیدی
انگیزه گذاری برای پیشرفت در عبارات کلیدی
برای گزینش استراتژی مطلوب جهت پیشرفت در عبارات کلیدی متبوع خویش و مربوط به وبسایت، شما بایستی چندیدن نکته را در مد حیث قرار داده و مرحله به مرحله هدف ها خویش را معلوم فرمایید. برای تارنما های نو تاسیس و کوچک رقابت در برخی کلمه ها کلیدی بسیار طاقت فرسا میباشد چون با رقبایی دیرین و توانا روبرو خواهند بود. البته این دستور نباید موجب نا امیدی شما یا این که روی آوردن به طرز های بهینه سازی کلاه سیاه و فریب موتور کاوش شود. پیروزی در هدف ها تازه به سه ادله تحت متعلق میباشد:

سرعت ایندکس صفحه های تازه وب سایت شما
دوره لازم برای کسب جايگاه مطلوب در لغات کلیدی هر برگه از تارنما
شرایط رقبای شما در آن کلمه ها و واحد سنجش کار و سپرده گذاری آن ها.
در قبل با تکثیر مطلبی با تیتر تعیین استراتژی seo به مقایسه دو شیوه لینک و پیوند سازی و ساخت محتوا پرداختیم، در حالتی که شما شیوه ساخت محتوا را برگزیده و قصد ارائه محتوایی موءثر و تخصصی در وب سایت خویش را داشته باشید؛ درین نوشته‌ی علمی قصد داریم طرحی مشخص و معلوم برای استراتژی انتخاب کلمه ها کلیدی تارنما و مطالب تازه به شما ارائه دهیم تا اقبال بیشتری جهت رقابت با وبسایت هایی که در موضوع کاری شما فعال می‌باشند داشته باشید. برد های ناگهانی که در طول کوتاهی بدست میایند تخت گاز و با کوچکترین تغییری از دست خواهند رفت، برای کسب برد و دوام آن شما می بایست مسیری معلوم و درست را در لحاظ گرفته و با دست یابی به هدف ها کوچکتر رویکرد را برای هدف ها بزرگتر خویش هموار نمائید. پیشرفت های مقطعی و آهسته این قابلیت و امکان را به شما می‌دهد که هم زمان با ارتقا تعداد بازدیدکننده نقاط ضعف تارنما را شناسایی کرده و بازدهی را به حداکثر ممکن برسانید.

فرایند پیشرفت در عبارات کلیدی
تعیین لغت ها در‌این مسیر برعهده شما و متناسب با مسئله کاری تارنما خواهد بود البته مسیر اصلی برای هر سایتی می تواند یکسان باشد.


گام اولیه
لیستی بی نقص از لغات کلیدی متبوع خویش تنظیم کرده و هر مورد ای که قادر است برای شما مطلوب باشد را در لحاظ بگیرید، لیست شا بایستی مشتمل بر مورد ها تحت باشد:

 



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 سئو سايت
زمانی که شما بر روی ساخت وب سایت‌ تان عمل می کنید موتورهای کاوش اطلاعاتی از اینترنت‌تارنما شما‌را در دیتابیس خویش ایندکس می‌نمایند و وبسایت شما در موتورهای کاوش رنک کسب می‌کند. درحال حاضر در شرایطی‌که اسم دامنه ی وبسایت را سوای هیچ مبادرت دیگری تغییر‌و تحول دهید، درجه ی وب سایت شما از در بین خواهد رفت و بهینه سازی تارنما به هم می خورد. درین نوشته‌علمی شما‌را با شیوه تغییر و تحول اسم دامنه و شیوه های تولید یک هدایتگر مطلوب برای صفحه های آشنا خوا هیم کرد.

فرض فرمائید شما یک کمپانی ساخت وب سایت دارید که داده ها تماس خویش را در خزانه‌های اطلاعاتی بخش اعظمی تثبیت کرده‌اید و مشتریان شما از روش آنان نشانی شما‌را پیدا کرده و به شما مراجعه می‌نمایند. هم اکنون در صورتی نشانی کمپانی خویش را تغییر‌و تحول دهید و مشتریانتان را از این تغییر‌و تحول باخبر نکنید ،ممکن میباشد آنها‌را از دست بدهید. پس می بایست داده ها را دستکاری فرمایید.

در مورد تارنما‌ها نیز وضعیت به همین صورت میباشد. زمانی که شما بر روی وبسایتی کار می کنید موتورهای کاوش اطلاعاتی از وب سایت شمارا در دیتابیس خویش ایندکس می کنند و در شرایطی‌که اقدامات لازم برای باصرفه‌سازی وب سایت‌تان در موتورهای کاوش (سئو) را انجام داده باشید، ممکن میباشد تارنما‌تان از مرتبه‌ی مطلوب در موتورهای کاوش برخوردار باشد. هم اکنون در شرایطی که بخواهید اسم دامنه وبسایت‌تان را به هر دلیلی (تغییر‌و تحول اسم مارک، تثبیت دامنه مطلوب‌خیس و …) تغییر تحول دهید لازم میباشد که اقداماتی را انجام دهید. در غیر اینصورت در شرایطی که صرفا اسم دامنه را تغییر‌و تحول دهید و مبادرت دیگری انجام نشود، درجه وب سایت شما در موتورهای کاوش از فی مابین خواهد رفت و شرایط سئوی اینترنت‌وبسایت دقیقا مانند روز نخستین تاسیس آن خواهد شد.

به دنبال به اقداماتی را که پیش و بعداز تغییر تحول اسم دامنه تارنما لازم میباشد که انجام دهید اشاره شد میباشد.

توصیه اینترنت راز: ۲۵ تکنیک سئو آف پیج برای ارتقاء درجه وب سایت

پیش از آن که اسم دامنه را تغییر تحول دهید حالت سئوی سایتتان را باز نگری نمائید


پیش از تغییر‌و تحول اسم دامنه با استعمال از ابزارهای آنلاین تحت حالت سئوی تارنما را باز‌نگری نمائید.

Moz’s On-Page Grader Tool
SEMrush’s Site Audit
Google Search Console
Bing Webmaster Tools
این ابزارها گزارش جامعی از شرایط سئوی تارنما را در اختیارتان قرار میدهند و با استعمال از آنها میتوانید برنامه‌ای مطلوب برای تغییر و تحول اسم دامنه پباده سازی کرده و حتی سئوی وبسایت را بهبود ببخشید.

علاوه بر این با به کار گیری از ابزارهایی مثل UserTesting یا این که UsabilityHub میتوانید بازنگری نمائید که یوزرها به کدام بخش از وبسایتتان اعتنا بیشتری دارا هستند و در رخ نیاز تغییراتی در ساخت سایت ساخت کرده و نصیب‌های غیر ضروری را حذف فرمائید که سبب ساز بهبود سئوی وبسایت در موتورهای کاوش می شود.

همینطور در‌صورتی‌که قرار میباشد برندتان را تغییر تحول دهید و تارنما جدیدی تولید فرمائید لازم میباشد که هم اندازه محتوای تارنما گذشته را به طور بدون نقص تولید نموده تا بک لینک و پیوند‌ها بتوانند به نشانی درست در تارنما نو هدایت شوند.

در صورتی‌که بتوانید به سیرتکامل‌ای کار نمائید که ساختار URLها در هر دو وب سایت یکسان باشد، فرایند تغییر تحول دامنه بسیار سهل‌خیس خواهد شد. مثلا در حالتی که آدرسی در وب سایت گذشته به طور http://olddomain/page1 باشد و در تارنما تازه به طور http://newdpmain/page1 نشانی دهی شود، هدایت نشانی‌های قدیم به نشانی‌های تازه بسیار سهل وآسان‌خیس خواهد بود. ولی در حالتی که ساختارها یک کدام از نباشند عمل یه خرده پیچیده میگردد، تا جایی که حتی ممکن میباشد لازم باشد برای هر ارجاع از نشانی دیرین به نشانی نو کدی مستقل نوشته شود. درصورتی که نتوانید نشانی های دیرین را به یک پیوند مطلوب در دامنه تازه هدایت فرمائید، تاثیرات منفی اکثری بر روی سئوی تارنما تولید خواهد شد.

بعداز آن که سایت جدیدتان به طور کامل مهیا شد، همه پیوند‌ها را بازبینی کرده و از درستی کارکرد آن ها اطمینان نتایج فرمایید. آن‌گاه نشانی تازه وبسایتتان را در کنسول جستجوی گوگل (گوگل اینترنت مستر تولز دیرین) تثبیت و تایید کنید.

ترافیک دامنه کهن را به دامنه تازه هدایت نمایید


انجام دادن صحیح هدایت نشانی (URL Redirection) یک دستور حیاتی میباشد. در حالتی‌که این فعالیت به صحت انجام نشود، کلیه اعتبار و جايگاه URLهای کهن را در موتورهای کاوش و seo وب سایت خویش را از دست خواهید بخشید. در فیس از دست رفتن اعتبار URLها در موتورهای کاوش، رنک شما، محل ورود وبسایت شما از موتورهای کاوش، فروش شما و در غایت درآمد شما از دست خواهد رفت و اکثری از اتفاقات دیگر تولید خواهد شد که ابدا خوشایند شما وجود ندارد. برای هدایت URLها صرفا از هدایتگر دسته ۳۰۱ (301 Redirection) استعمال فرمایید و هیچ شیوه هدایت نشانی دیگری را مد لحاظ قرار ندهید.

انجام این فعالیت نیاز به نظم و توجه اکثری داراست. می بایست کلیه مسیرهایی را که اشخاص برای دسترسی به صفحه های تارنما شما گزینه استعمال قرار میدهند به خیال بسپارید. این آیتم فقط دربرگیرنده مسیرهای مو جود در وبسایت نمیباشد، بلکه پیوند‌های به اشتراک‌گذاری گردیده از وبسایت شما در وبسایت‌های دیگر، بوک‌برند‌ها و حاصل موتورهای کاوش را نیز دربرگیرنده می شود. شاید بهتر باشد برای این کلیه عملیات با اعتنا و هزینه بر از سرویس ها seo اینترنت‌سر استعمال نمائید.

برای تولید یک هدایتگر مطلوب برای صفحه های طبق فرآیند پایین کار نمائید.



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

تارنما های شناسایی گردیده بوسیله گوگل

 سئو سايت
بخش اعظمی از وبسایت ها ، مقطع دوره طولانی میباشد که مبادرت به ارائه خدمت های بک پیوند به مشتریان خویش میکنند. مطمئن باشید که‌این تارنما ها به جهت تغییرات زیاد در پیوند های داخلی صفحاتشان ، بوسیله گوگل شناسایی گردیده اند و اخذ بک لینک و پیوند از این تارنما ها نادرست میباشد. زیرا لینک و پیوند های آن‌ها مرتبا دستخوش تغییر‌و تحول گردیده و رفتاری غیر طبیعی از خویش نشان داده اند.

خرید بک لینک و پیوند در فوتر خطا میباشد
یکی عارضه ها اینکه خرید بک لینک و پیوند نادرست میباشد ، تثبیت پیوند در فوتر تارنما میباشد ، مخصوصا برای تارنما هایی که صفحه های متعددی دارا‌هستند. استعمال از لینک و پیوند ها در فوتر یک شیوه سابق و شناسایی گردیده به وسیله گوگل می‌باشد که ابدا سفارش نمی‌شود. درصورتی که قصد تثبیت پیوند در سایتی را داشتید اعتنا فرمایید که بک لینک و پیوند ها را در فوتر تارنما تثبیت ننماید

تکرار بیشتراز حد عبارت کلیدی در انکرتکست
گفتیم که اخذ بک لینک و پیوند از تارنما هایی که تعداد صفحه های زیاد و نا مربوط به قضیه وبسایت شما دارا هستند خطا میباشد. تاثیر منفی این عمل وقتی طولانی تر می‌شود که از یک عبارت کلیدی ( واژه کلیدی اصلی وبسایت خویش ) تحت عنوان انکرتکست لینک و پیوند خریداری گردیده به کارگیری فرمایید. در‌این‌صورت‌ صد در صد به ازای آن عبارت در گوگل افت درجه را تجربه خواهید کرد.

تثبیت چه بک پیوند هایی نادرست وجود ندارد؟
باتوجه به مطالب ارائه گردیده ، می اقتدار سود گرفت خرید بک پیوند هایی بلا بازدارنده میباشد که حالت ذیل را داشته باشند:

از وبسایت های مربوط به مورد سایت شما باشند
در تمام صفحه های وب سایت مبدا تکرار نشوند
به دو یا این که یک‌سری کاغذ از وب سایت شما پیوند دهند
خرید رپورتاژ ، یکی‌از نحوه های عالی تثبیت بک پیوند میباشد
در شرایطی‌که قصد دارید به ازای یک واژه و کلمه کلیدی در گوگل ارتقاء سکو داشته باشید ، ابدا بصورت افراطی تحت عنوان انکرتکست از آن به کارگیری نکنید
خرید بک لینک و پیوند در فوتر را در کل فراموش فرمائید
از وب سایت هایی با توان و اتوریتی در حدود وب سایت خویش پیوند بگیرید



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 سئو سایت


seo کلاه سیاه چه می‌باشد؟ بهینه سازی کلاه سیاه به تکنیک، استراتژی ها و نحوه هایی گفته میشود که از طریق های غیر قانونی و مخرب کارایی مینمایند سکو تارنما ارتقاء دهند. در بنا شده در بهینه سازی کلاه سیاه، انگیزه بیش تر ارتقاء جايگاه در موتورهای کاوش میباشد و هیچ تمرکزی برروی مخاطبان و یوزرها تارنما نیست. ولی خب اشخاص که در مسئله سئوکلاه سیاه، کار مینمایند، هیچگاه از دستورعمل های رسمی گوگل تبعیت و پیروی نمی‌کنند و تنها یک چیز را می ببیند: قرار به دست آوردن در ورقه نخستین گوگل در سریعترین دوره و به هر قیمتی.

در دنیا بهینه سازی، شرایطی موجود است که باید رعایت شود. این مقررات برای خویش ما میباشد که با تبعیت از آن‌ها علاوه بر ساخت یک دور و بر مطلوب و بهبود تجربه کاربری، میتوانیم درجه وبسایت خویش را به طور تماما اصولی ارتقا دهیم که هیچگاه مبتلا افت نشود. برای ارتقاء جايگاه تارنما، نیاز میباشد که مدام با پایانی تغییرات گوگل و تکنیک های تازه بهینه سازی، آپ دیت باشید تا بتوانید در درجه نخستین گوگل قرار بگیرید. متاسفانه، طولانی تر اشخاصی که در قضیه seo کلاه سیاه عمل می‌نمایند، با اینکه با آخری آشنا میباشند ولی در واقع میخواهند که ره صد ساله را یک شبه بپیمایند و خیر صرفا نمی توانند بلکه دشوار گزینه جریمه گوگل قرار می‌گیرند. به دنبال نوشته‌علمی، قصد داریم که 8 تکنیک خطرناک که در seo کلاه سیاه به کار گیری میشود را بیان کنیم.

8 تکنیک خطرناک بهینه سازی کلاه سیاه
1. خرید لینک و پیوند
مت کات کارشناس seo بیان میکند:

\"اکثریت اشخاص برای اینکه بتوانند لینک و پیوند های محل ورود بیشتری بگیرند و سریع خیس در صفحه های نخستین قرار بگیرند، مبادرت به خرید پیوند می نمایند.\" این یک کدام از بدترین تکنیک های seo کلاه سیاه میباشد که متاسفانه وب سایت های وسیع هم به کار گیری میکنند.

مالکان تارنما فکر‌می‌کنند که با خرید پیوند، می‌توانند وبسایت خویش را سریعتر بالا بیاورند و در به عبارتی جايگاه بمانند و همینطور دیگر لازم وجود ندارد بابت ایجاد محتوا کلی هزینه نمایند ولی می بایست بگوییم، خرید لینک و پیوند یک کدام از مورد ها seo کلاه سیاه میباشد و گوگل امروزه به کسانی که میخواهند با دورزدن ضابطه، تارنما خویش را با صرفه کنند، شدید عکس العمل خواهد کرد.

2. کامنت های اسپم
بدون شک تا به حالا مشاهده نموده اید که اشخاصی تحت پست های شما کامنت گذاری می‌کنند یا این که لینک و پیوند های تارنما خویش را قرار میدهند که از نگاه محتوا و مورد هیچ ارتباطی با وبسایت شما ندارند. همینطور ممکن میباشد که خویش شما این فعالیت را انجام بدهید. می بایست بیان کرد چنین کامنت هایی را \" کامنت اسپم\" میگویند. کامنت اسپم یکی‌از دیگر از تکنیک های seo کلاه سیاه میباشد که اشخاص اکثر اوقات فکر میکنند، برروی وب سایت تاثیر مثبت داراست.

اولیه اینکه اساسا تارنما ها، پیوند های محل ورود به سایر افراد به طور nofollow در میاورند که‌این یعنی ، هیچ تاثیری این بک لینک و پیوند بروی درجه وب سایت شما ندارد و حتی ممکن میباشد که سبب جریمه وبسایت شما هم گردد.

همینطور در‌حالتی که شما کامنت های وب لاگ تارنما خویش را سوای بازنگری تایید نمایید که اکران داده شود، ممکن میباشد که لینک و پیوند های اسپم و مخرب قرار بگیرد که‌این مساله تاثیر منفی برروی وبسایت شما خواهد گذاشت و همینطور سبب ساز میگردد که جلوه وب لاگ شما دربین سایر یوزرها تخریب گردد. پس برای چه اینقدر سماجت دارید که از تکنیک seo کلاه سیاه به کارگیری فرمایید تا آیتم جریمه گوگل و کاهش درجه واقع گردید؟

3. محتوای اسکن گردیده
در خویش ایجاد محتوای ناب سخن زیاد شده‌است و همگی اشخاص نیز میدانند که محتوا، پاد شاه وبسایت میباشد. شل ترین و ارزانترین طریق برای ارتقا جايگاه وبسایت، ساخت محتوای ناب میباشد. موتورهای کاوش به محتوای ناب اهمیت متعددی می‌دهند و به کارگیری از محتوای نسخه برداری گردیده را بدترین گونه بهینه سازی کلاه سیاه می‌دانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


همان گونه که در نمودار بالا میبینید، وبسایت‌هایی که بیش تر از حد seo و seo گردیده‌اند، با اینکه ممکن میباشد در زمان کوتاهی منزلت نیکی در کاغذ حاصل کسب نمایند، البته به صورت ناگهانی و بدور از انتظار از آسمان به فرش می‌رسند!

 سئو سايت
4- به عمل بردن عبارات کلیدی نامرتبط با کسب و عمل
در صورتیکه حوزۀ کار کسب و عمل شما به طور کاملً نو میباشد و مشقت بار می توانید عبارات کلیدی پرجستجو را به حوزۀ کار تارنما خویش ربط دهید، احتمالا اولی روش حلی که به ذهنیت شما می‌رسد استعمال از کلیدواژه‌های پرجستجو البته نامرتبط میباشد!

البته شکیبایی نمایید، تکنیک بالا یکی‌از ترفندهای بهینه سازی کلاه سیاه محسوب میشود. به کارگیری از این ترفند شاید در قبلی کاربرد متعددی داشته میباشد ولی اینک گوگل متوجه فریبکاری شما گردیده و جریمه مشقت برایتان در لحاظ می گیرد.

افزون بر جریمه گوگل، به کار گیری از این تکنیک از جانب استفاده کننده هم محکوم خواهد شد. زمانی یوزرها به برگه‌ای وارد شوند که هیچ ارتباطی با مورد متبوع آنها ندارد، گریزو فرار را بر قرار ترجیح می دهند! زمانی یوزرها بیشتری فورا پس از ورود، وبسایت شما‌را رخنه‌ نمایند، نرخ پریدن تارنما شما ارتقاء می یابد و این یعنی کاهش سکو در گوگل.

صرفا از عبارات کلیدی مربوط به حوزۀ کسب و فعالیت خویش استعمال فرمایید چون ممکن میباشد هم رضایت استفاده کننده و هم منزلت در حاصل را از دست بدهید.
Michael Panuthos یکی کارشناسان دارای اسم و رسم بهینه سازی در‌این‌باره میگوید:

«برخی اوقات متخصص سئوی شما به قدری دوست دارااست وب سایت‌تان را به کاغذ نخستین گوگل غالب شود که محوریت کسب و فعالیت شما‌را به کلی فراموش مینماید. حتی در صورتی‌که چیره گردید با استعمال از لغات کلیدی نامرتبط، به کاغذ نخستین گوگل برسید، وب سایت شما به زودی با کاهش بازدید کننده روبرو خواهد شد.»

5- پیوند سازی بیش تر از حد برای صفحه های سکو اولیه تارنما
صفحاتی همچون در رابطه ما، تماس با ما یا این که دیگر مواقعی که دائماً در منوی هدر یا این که فوتر تارنما شما تکرار می شوند، نیازی به پیوند‌دهی دوباره در محتوای ورقه ندارند. بهتر میباشد فقط به محتوایی لینک و پیوند دهید که در بخش‌های تکرار شونده‌ وبسایت همچون هدر و فوتر، وجود ندارند. این فعالیت منجر می‌گردد که استفاده کننده شل‌خیس به محتوای درونی و پنهان‌خیس وبسایت شما دسترسی داشته باشد.


به بیانی دیگر، صفحاتی که در هدر یا این که فوتر وب سایت قرار دارا‌هستند به راحتی در دسترس استفاده کننده می باشند. در سود در بیش تر مواقع، نیازی وجود ندارد که از درون محتوای ورقه خویش، به صفحاتی همچون در رابطه ما و تماس با ما پیوند دهید. توصیه ما این میباشد که پیوند هایی که در محتوای برگه قرار گرفته اند صرفا به صفحاتی پیوند شوند که در وضعیت معمولی دسترسی به آنان سخت میباشد یا این که در منوی وب سایت حضور ندارند.

 



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سايت
سئوکار که می باشد؟ seo فعالیت ماهر، متخصص یا این که کارشناس بهینه سازی چه کسی است؟
درصورتی که از یک سئوکار بپرسید که شغل وی چه چیزی است احتمالا مبتلا مقداری مکث گردیده و در هم اکنون کلنجار با خویش برای پرسش به سوال شما میشود. احتمالا بعداز اینکه پاسخ سوال شما‌را با پاراگراف \"اینجانب یک بهینه سازی فعالیت هستم\" بدهد، با نگاه تعجب آور شما رو به رو می‌شود.

در برخی مواقع نیز آن ها ممکن میباشد جواب معمولی تری این چنین به سوال شما بدهند: \"اینجانب در موضوع طرح ریزی وب سایت ها برای به دست آوردن سکو فراتر در گوگل کار میکنم.\" با این جواب اکثری از اشخاص قانع گردیده و در ذهن خودشان این فعالیت را بسیار جذاب تصور میکنند.

ولی موضوعی که در‌این سیرتکامل مواقع ذهن سئوکاران را سرگرم مینماید اینست که آیا آن ها باید به همین جواب کوتاه اکتفا نمایند یا این که مورد ها بیشتری را در رابطه seo به طرف مقابلشان بگویند.

بخش اعظمی از seo امور توضیح در رابطه عمل خویش را به یک موضوع بحران بر انگیز تبدیل میکنند. ولی در شرایطی‌که تمامی ما خوب اعتنا کنیم میبینیم که هر کسی در هر شغلی که فعالیت دارد در حالتی‌که بخواهد دقیق تر در رابطه فعالیت خویش توضیحاتی دهد، احتمالا همگی ما که در آن فعالیت راز حرفه ای نداریم در گیر سردرگمی می شویم و از یک جا به آن‌گاه به هیچ وجه متوجه صحبت های طرف مقابلمان نخواهیم شد.

با این اکنون در صنعت بهینه سازی دو قضیه ارتباطات و شفافیت، بسیار مهم میباشند. به همین خیال می شود به طور واضحی به‌این سوال جواب اعطا کرد: \"بهینه سازی عمل چه کسی است ؟\"

بهینه سازی یا این که سئو برای موتورهای کاوش، به اشخاص امداد می نماید تا تولیدات و داده ها موردنظرشان را بوسیله موتورهای کاوش مانند گوگل و بینگ به راحتی بیابند. یک سئوکار یا این که کارشناس seo با نظارت و مطالعه در این زمینه به جستجوی مواقعی میشود که محبوبیت آن ها در موتورهای کاوش در هم اکنون ارتقاء میباشد و با اجرای استراتژی ها و اقداماتی کارایی می‌کند که حاصل کاوش را برای یک وبسایت معین بهبود ببخشد.

انگیزه آخرین از این عمل، ارتقا سطح ترافیک سایت با به کار گیری از کلمه ها و موضوعات کلیدیست. به طوری که استفاده کننده بعداز ورود به تارنما، جذب آن گردیده و در عین اکنون تارنما نیز مبتنی بر الگوریتم های پیشنهادی گوگل پباده سازی گردیده باشد.

موتورهای کاوش همواره در اکنون تغییر تحول می‌باشند و سئوکار ها باید متناسب با آن داده ها خویش را آپدیت نمایند. در اینجا با به کار گیری از یک نمونه ماهیت فعالیت را به شما نشان خوا‌هیم بخشید. مثلا کلمه و واژه کلیدی \"سئو\" را در لحاظ بگیرید. حاصل کاوش برای این کلمه و واژه در سالهای قبل این چنین بود:

 

در آن عصر (سال 2011) در مرتبه یک و دو تارنما های ویکی پدیا و گوگل قرار داشتند و سایر نتیجه ها کاوش نیز وابسته به ماشین کرایه ای های سرویس ها seo بود. ولی امروزه حاصل کاوش برای این واژه و کلمه تماما مختلف به حیث میرسد و به صورت ذیل میباشد:

 

و در‌پی به صورت تحت می‌باشد:

 

با یک نگاه متوجه می شویم که هیچ تاکسی سرویس ها سئویی دیگر فی مابین نتیجه ها برگه اولیه قرار ندارد و در ازای جای خویش را به وبسایت های آموزشی داده اند.

گوگل متوجه شد، اشخاصی که واژه بهینه سازی را کاوش می‌نمایند اکثر اوقات در ادامه کلیک بر روی تارنما هایی می باشند که اطلاعاتی را دراین باره ارائه میدهند. به این ترتیب الگوریتم گوگل در‌این جهت تغییر‌و تحول یافت، به شکلی که پاسخگوی این منظور یوزرها باشد.

یک سئوکار ماهر باید توانا به شناسایی این تغییرات باشد، معنا آنها‌را شعور کرده و استراتژی های نو متناسب با آن ها برای یک تارنما احوال نماید. به همین ادله بخش اعظمی از ماشین کرایه ای های سرویس ها بهینه سازی از این پس بود که به توسعه و گسترش بخش بلاگ و فراگیری seo خویش پرداختند.

یک کارشناس seo یا این که متخصص seo دقیقا چه کاری انجام میدهد؟
فاکتورهای متعددی برای مرتبه دهی به تارنما ها موجود هست و فهم اینکه کدام فاکتور بیشترین تاثیر را بر جايگاه یک وب سایت مشخص و معلوم داراست، عمل بسیار سختیست. عمل یک کارشناس بهینه سازی یا این که به عبارتی seo عمل، با تنها یک‌سری ترفند و بک لینک و پیوند در وب خلاصه نمیشود. یک بهینه سازی عمل باید همواره در‌پی لغت ها کلیدی دوست داستنی باشد و منش هایی را برای ارتقا ترافیک وب سایت تولید نماید. در‌پی این ارتقاء ترافیک نیز احتمال برخورداری از مشتری طولانی تر می‌گردد.

سئو تارنما شما برای موتورهای کاوش در معنای دانایی از این فاکتور ها و راه‌اندازی تاکتیک های نو و متناسب با آنهاست. با این حالا با تغییر و تحول خط مش عمل موتورهای کاوش، دیگر نمی قدرت به نحوه های seo کهن اتکا کرد. seo امروزی چیزی بیش تر از اتکا به عبارات کلیدی و متا تگ هاست.

فاکتورهای متعددی موجود است که سئوکار ها بایستی بر آن مسلط باشند و این قضیه مهارت بالایی را می طلبد. در صورتی‌که این مورد ها در سطح ها ذیل تری بخواهیم بیان کنیم، در شرایط کلی یک کارشناس seo باید توانمند به شعور موردها پایین باشد:

چرا لینک و پیوند ها مهم میباشند
seo داخلی به چه شکل بر جايگاه ورقه تاثیرگذار میباشد
سئوی خارجی چه گونه بر سکو کاغذ تاثیرگذار میباشد
چرا ساخت و بازاریابی محتوا برای هر جور بازاریابی آنلاینی ضروریست
چه‌گونه شبکه‌های‌اجتماعی بر روی بهینه سازی تاثیر گذارند
آیا تبلیغات کلیکی بها هزینه کردن دارا‌هستند؟
به چه شکل از طریق های امروزی مانند seo کلیپ بایستی بهره برد؟
یک سئوکار ماهر همیشه در حالا مخلوط این طریق ها برای کسب شایسته ترین سود میباشد و همواره در‌پی ارتقاء داده ها خویش در مسئله seo می‌باشد. در صورتیکه در پی یک بهینه سازی عمل ماهر می باشید میتوانید با تماس گرفته و از کارشناسان ما، مشورت بگیرید.



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سایت

درین برگه شما می بایست دو نصیب مهم را لبریز فرمائید که نصیب نخستین مرتبط با نام اینترنت‌وب سایت شماست که در به عبارتی مرحله نصب گوگل آنالیتیکس نیز آن را وارد کرده‌اید. بخش دوم آن نیز مرتبط با سرزمین میباشد که بایستی در آن مرزوبوم ایالات متحده را تعیین فرمایید و در آخر بایستی تیک مرتبط با مطالب و نوشته‌های همسان با اینترنت‌وب سایت خویش را نیز فعال نمائید. بعد از انجام این مرحله به نصیب نام نویسی یا این که فعال‌ساز‌ی یک کانتینر هدایت میشوید و بایستی Container متبوع خویش را در تگ منیجر تولید نمائید. برای انجام آن، فعالیت چندان مشقت نخواهید داشت و با کامل شدن مرحله پیشین، به سراغ این مرحله می روید که تصویر آن در بخش تحت آورده شده‌است.


 
در اینجا هم مانند مرحله قبلی بایستی یک نام برای کانتینر خویش گزینش نمائید و در نصیب زیر آن معلوم نمایید که‌این کانتینر برای چه سرویسی قابل به کار گیری میباشد. به عنوان مثالً در حالتی‌که می خواهید که‌این کانتینر برای یک اینترنت‌وبسایت تولید فرمائید، بایستی آیتم web را تعیین فرمایید. با تعیین این آیتم، نصیب‌های دیگری برای شما ظواهر خواهد شد که در آن می بایست دامنه و چندین آیتم دیگر را در آنان وارد فرمائید تا بتوانید در روند بعدی از آن‌ها به کارگیری نمایید. پیرو دکمه create یا این که تولید را بزنید و حساب شما به همپا یک کانتینر ساخت میشود.
نکته‌ای که دراین باره موجود است این میباشد که برای ایجاد کانتینرهای متفاوت محدودیتی نیست و می توانید در قالب‌های مختلفی مانند اینترنت‌تارنما‌ها و یا این که نرم افزار‌ها این کانتینرها را ساخت نمائید. جذاب میباشد بدانید که برای هرکدام از این کانتینرها این بخت به شما داده می گردد که فضای داخلی آنها را بازنویسی نمائید و به صورت دلخواه آن ها را تغییر‌و تحول دهید.


 ساخت کد جاوا اسکریپت و افزودن آن به اینترنت‌وبسایت زمانی که کانتینر شما ساخت شد و به‌این سود رسیدید که تگ منیجر تولید گردیده برای عمل شما مطلوب میباشد، یک کد جاوا اسکریپت به شما می دهد که می توانید از آن به کارگیری فرمائید. ولی در نصیب بالا و در کنار اسم حساب کاربری شما یک آیدی یا این که کد شناسایی کانتینر داده شده‌است که قالب آن به طور GTM-XXXX میباشد. با کلیک بر روی این کد وارد ورقه نصب تگ منیجر میشوید و قابلیت دسترسی شما به کد جاوا اسکریپت مهیا میگردد.
 همان گونه که راجع به طرز نام نویسی گوگل آنالیتیک در وردپرس انجام دادید، در اینجا نیز بایستی کد متبوع را اسکن فرمایید و آن را در همگی صفحه ها اینترنت‌وبسایت خویش بعداز تگ مقدمه یا این که به عبارتی تگ قرار دهید. با انجام این عمل بخش اصلی نام نویسی شما انجام گرفته و میتوانید از درستی انجام به تثبیت‌اسم خویش اطمینان داشته باشید.



:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سايت  درصورتی که قصد دارید برگه‌ای از اینترنت‌وب سایت خویش را تغییر‌و تحول نشانی دهید حتماً ریدایرکت طریق قابل قبولی برای انجام این عمل میباشد. یاور ما باشید تا در یک نوشته‌ی علمی‌‌ی دیگر از خصوصی مقاله‌ها seo، بازنگری کنیم ریدایرکت چه می باشد؟ و چه کاربردی داراست؟

ریدایرکت چه است؟
ریدایرکت (Redirect) روشی برای انتقال یوزرها از یک نشانی به نشانی نو میباشد. در‌صورتی‌که در یک کلمه و واژه بخواهیم بگوییم ریدایرکت چه است؟ می‌قدرت اعلام‌کرد ریدایرکت به عبارتی تغییر‌و تحول نشانی میباشد.

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید نشانی یک نوشته را تغییر تحول دهید. ولی پس از تغییر و تحول نشانی یوزرها اینترنت‌تارنما شما چطور بایستی به نشانی تازه دسترسی داشته باشند؟! کاربرانی که به نشانی گذشته مراجعه می‌نمایند با خطای ۴۰۴ و پیدا نشدن نشانی مواجه میگردند! پس چاره چه می باشد؟

جواب سوال ریدایرکت میباشد. هنگامی که شما یک نشانی را به نشانی جدیدی ریدایرکت می کنید یوزرها و موتورهای کاوش بعداز مراجعه به نشانی اولیه به صورت اتوماتیک به نشانی نو منتقل می گردند.

ریدایرکت چه میباشد؟

ریدایرکت چه کاربردی دارااست؟
ریدایرکت روشی میباشد که موجب میگردد از چهره دادن خطای ۴۰۴ در اینترنت‌وب سایت شما تا حد متعددی خودداری شود و با حذف صفحه های، مشکلی در بهینه سازی تارنما تولید نشود. ولی این شیوه در ۳ آیتم کاربرد داراست:

۱- تغییر تحول دامنه
در شرایطی‌که قصد تغییر‌و تحول دامنه‌ی اینترنت‌تارنما خویش را دارید بهتر میباشد بعداز تنظیم‌ی دامنه‌ تازه، نشانی دامنه‌ی فعلی را روی دامنه‌ی نو ریدایرکت فرمائید. در‌این‌صورت یوزرها فعلی خویش را هم مراقبت خواهید کرد و بخشی از اعتبارات دامنه‌ی فعلی شما به دامنه‌ی نو انتقال مییابد.

۲- تغییر‌و تحول نشانی صفحه های
در شرایطی که که بخواهید نشانی برگه‌ای را تغییر‌و تحول دهید بهتر میباشد نشانی فعلی به کاغذ‌ی نو ریدایرکت ۳۰۱ شود.

۳- رفع محتوای تکراری
ممکن میباشد در وب سایت شما تعدادی کاغذ با نشانی‌های متعدد ولی محتوای یکسان وجود داشته باشد. معمولاً این خلل در صفحه ها بایگانی برچسب‌هایی که کمتر مستعمل‌اند موجود هست.

برای حل این نقص‌ هم بایستی برچسب‌ها یا این که صفحه ها تکراری حذف گردیده و نشانی آن ها برگه‌ اصلی ریدایرکت شود.


اشکال ریدایرکت
ریدایرکت‌های متعددی مثل ۳۰۱، ۳۰۲، ۳۰۷، ۳۰۸ و … وجود دارا‌هستند که ما درین نوشته‌علمی به معرفی کاربردی‌ترین‌ آن ها یعنی ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ میپردازیم.

۱- ریدایرکت ۳۰۱ یا این که دایم
اشکال ریدایرکت
در شرایطی‌که قصد تغییر تحول نشانی صفحاتی را به طور دایم و دائمی دارید ریدایرکت ۳۰۱ مطلوب‌ترین رویکرد میباشد. هنگامی که شما برای برگه‌ای ریدایرکت را فعال می کنید یوزرها و موتورهای کاوش را به نشانی تازه انتقال می‌دهید. این زمینه سبب می گردد ضمن مراقبت بازدیدکنندگان کاغذ، به انتقال اعتبار ورقه هم یاری دهد.

همانگونه که میدانید گوگل برای هر برگه از وبسایت شما امتیازی در لحاظ میگیرد. در شرایطی‌که شما ورقه‌ را سوای ریدایرکت کردن، تغییر‌و تحول نشانی دهید این امتیاز برای آن ورقه از در میان می‌رود.
البته در چهره به کارگیری از ریدایرکت ۳۰۱ بخش متعددی از اعتبار کاغذ منتقل خواهد شد. بدین ترتیب برای صفحه ها گرانبها خویش بی تردیدً از این نحوه به کار گیری فرمایید.

۲- ریدایرکت ۳۰۲ یا این که موقت
در‌حالتی که صفحاتی در تارنما خویش دارید که سازه به هر دلیلی به طور موقت در دسترس نیستند از ریدایرکت ۳۰۲ به کارگیری فرمایید. این فعالیت سبب میشود یوزرها با مراجعه به آن ورقه به خطای ۴۰۴ بر نخوردند و به کاغذ‌ی دلخواه شما منتقل شوند.

خطای ۴۰۴ چه چیزی است و به چه شکل رفع میشود؟

این دسته ریدایرکت به موتورهای کاوش می‌فهماند که‌این ورقه به طور موقت در دسترس وجود ندارد. ولی اعتنا فرمایید که‌این دوران دوره نباید طولانی شود.


Canonical چه چیزی است؟
معمولاً نحوه دیگری که برای انتقال صفحه ها پیشنهاد میشود به کارگیری از تگ rel=canonical میباشد. در‌این نحوه تگی در کدهای ورقه بیشتر میشود که به موتورهای کاوش اعلام می کند این ورقه ورژن‌ی اصلی وجود ندارد و بایستی به نشانی دیگری برای ایندکس مطالب بروند.

تفاوت این طرز با ریدایرکت‌های قبلی این میباشد که درین نحوه استفاده کننده به کاغذ‌ی نو انتقال نمی‌یابد.

درواقع یوزرها میتواند هر دو برگه را ببنید و اجباری در انتقال استفاده کننده به نشانی نو نیست. البته موتورهای کاوش به ورقه‌ی دارنده این تگ به دیده یک محتوای فرعی نگاه می کند که نباید ایندکس شود!

این شیوه هنگامی کاربرد دارااست که شما قصد دارید ایرادات محتوای تکراری (duplicate content) را حل فرمایید.


طرز انجام Redirectها
فرض نمائید قصد داریم نشانی adminesite.com/oldpage را روی نشانی adminesite.com/newpage ریدایرکت کنیم. در‌این‌حالت‌ کافیست به پوشه htaccess. وبسایت خویش در سرور مراجعه کنیم و کد ذیل را درین فولدر بنویسیم.

redirect 301 /OldPage /NewPage
1
redirect 301 /OldPage /NewPage
ریدایرکت ۳۰۲ هم به همین طرز انجام میگردد. کافیست به فولدر htacess. وب سایت خویش مراجعه کرده و کد پایین را برای نشانی صفحه های وب سایت خویش بنویسید.

redirect 302 /OldPage /NewPage
1
redirect 302 /OldPage /NewPage
اعتنا داشته باشید که از ریدایرکت‌های زیاد و زنجیره‌ای اجتناب نمائید. این عمل اثر منفی روی seo اینترنت‌وبسایت شما میگذارد.
ملازمان گرامی، برای مطالعه‌ی مطالب طولانی تر از seo به زمان‌ فراگیری مجانی بهینه سازی رجوع‌نمایید.



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سايت  درصورتی که قصد دارید برگه‌ای از اینترنت‌وب سایت خویش را تغییر‌و تحول نشانی دهید حتماً ریدایرکت طریق قابل قبولی برای انجام این عمل میباشد. یاور ما باشید تا در یک نوشته‌ی علمی‌‌ی دیگر از خصوصی مقاله‌ها seo، بازنگری کنیم ریدایرکت چه می باشد؟ و چه کاربردی داراست؟

ریدایرکت چه است؟
ریدایرکت (Redirect) روشی برای انتقال یوزرها از یک نشانی به نشانی نو میباشد. در‌صورتی‌که در یک کلمه و واژه بخواهیم بگوییم ریدایرکت چه است؟ می‌قدرت اعلام‌کرد ریدایرکت به عبارتی تغییر‌و تحول نشانی میباشد.

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید نشانی یک نوشته را تغییر تحول دهید. ولی پس از تغییر و تحول نشانی یوزرها اینترنت‌تارنما شما چطور بایستی به نشانی تازه دسترسی داشته باشند؟! کاربرانی که به نشانی گذشته مراجعه می‌نمایند با خطای ۴۰۴ و پیدا نشدن نشانی مواجه میگردند! پس چاره چه می باشد؟

جواب سوال ریدایرکت میباشد. هنگامی که شما یک نشانی را به نشانی جدیدی ریدایرکت می کنید یوزرها و موتورهای کاوش بعداز مراجعه به نشانی اولیه به صورت اتوماتیک به نشانی نو منتقل می گردند.

ریدایرکت چه میباشد؟

ریدایرکت چه کاربردی دارااست؟
ریدایرکت روشی میباشد که موجب میگردد از چهره دادن خطای ۴۰۴ در اینترنت‌وب سایت شما تا حد متعددی خودداری شود و با حذف صفحه های، مشکلی در بهینه سازی تارنما تولید نشود. ولی این شیوه در ۳ آیتم کاربرد داراست:

۱- تغییر تحول دامنه
در شرایطی‌که قصد تغییر‌و تحول دامنه‌ی اینترنت‌تارنما خویش را دارید بهتر میباشد بعداز تنظیم‌ی دامنه‌ تازه، نشانی دامنه‌ی فعلی را روی دامنه‌ی نو ریدایرکت فرمائید. در‌این‌صورت یوزرها فعلی خویش را هم مراقبت خواهید کرد و بخشی از اعتبارات دامنه‌ی فعلی شما به دامنه‌ی نو انتقال مییابد.

۲- تغییر‌و تحول نشانی صفحه های
در شرایطی که که بخواهید نشانی برگه‌ای را تغییر‌و تحول دهید بهتر میباشد نشانی فعلی به کاغذ‌ی نو ریدایرکت ۳۰۱ شود.

۳- رفع محتوای تکراری
ممکن میباشد در وب سایت شما تعدادی کاغذ با نشانی‌های متعدد ولی محتوای یکسان وجود داشته باشد. معمولاً این خلل در صفحه ها بایگانی برچسب‌هایی که کمتر مستعمل‌اند موجود هست.

برای حل این نقص‌ هم بایستی برچسب‌ها یا این که صفحه ها تکراری حذف گردیده و نشانی آن ها برگه‌ اصلی ریدایرکت شود.


اشکال ریدایرکت
ریدایرکت‌های متعددی مثل ۳۰۱، ۳۰۲، ۳۰۷، ۳۰۸ و … وجود دارا‌هستند که ما درین نوشته‌علمی به معرفی کاربردی‌ترین‌ آن ها یعنی ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ میپردازیم.

۱- ریدایرکت ۳۰۱ یا این که دایم
اشکال ریدایرکت
در شرایطی‌که قصد تغییر تحول نشانی صفحاتی را به طور دایم و دائمی دارید ریدایرکت ۳۰۱ مطلوب‌ترین رویکرد میباشد. هنگامی که شما برای برگه‌ای ریدایرکت را فعال می کنید یوزرها و موتورهای کاوش را به نشانی تازه انتقال می‌دهید. این زمینه سبب می گردد ضمن مراقبت بازدیدکنندگان کاغذ، به انتقال اعتبار ورقه هم یاری دهد.

همانگونه که میدانید گوگل برای هر برگه از وبسایت شما امتیازی در لحاظ میگیرد. در شرایطی‌که شما ورقه‌ را سوای ریدایرکت کردن، تغییر‌و تحول نشانی دهید این امتیاز برای آن ورقه از در میان می‌رود.
البته در چهره به کارگیری از ریدایرکت ۳۰۱ بخش متعددی از اعتبار کاغذ منتقل خواهد شد. بدین ترتیب برای صفحه ها گرانبها خویش بی تردیدً از این نحوه به کار گیری فرمایید.

۲- ریدایرکت ۳۰۲ یا این که موقت
در‌حالتی که صفحاتی در تارنما خویش دارید که سازه به هر دلیلی به طور موقت در دسترس نیستند از ریدایرکت ۳۰۲ به کارگیری فرمایید. این فعالیت سبب میشود یوزرها با مراجعه به آن ورقه به خطای ۴۰۴ بر نخوردند و به کاغذ‌ی دلخواه شما منتقل شوند.

خطای ۴۰۴ چه چیزی است و به چه شکل رفع میشود؟

این دسته ریدایرکت به موتورهای کاوش می‌فهماند که‌این ورقه به طور موقت در دسترس وجود ندارد. ولی اعتنا فرمایید که‌این دوران دوره نباید طولانی شود.


Canonical چه چیزی است؟
معمولاً نحوه دیگری که برای انتقال صفحه ها پیشنهاد میشود به کارگیری از تگ rel=canonical میباشد. در‌این نحوه تگی در کدهای ورقه بیشتر میشود که به موتورهای کاوش اعلام می کند این ورقه ورژن‌ی اصلی وجود ندارد و بایستی به نشانی دیگری برای ایندکس مطالب بروند.

تفاوت این طرز با ریدایرکت‌های قبلی این میباشد که درین نحوه استفاده کننده به کاغذ‌ی نو انتقال نمی‌یابد.

درواقع یوزرها میتواند هر دو برگه را ببنید و اجباری در انتقال استفاده کننده به نشانی نو نیست. البته موتورهای کاوش به ورقه‌ی دارنده این تگ به دیده یک محتوای فرعی نگاه می کند که نباید ایندکس شود!

این شیوه هنگامی کاربرد دارااست که شما قصد دارید ایرادات محتوای تکراری (duplicate content) را حل فرمایید.


طرز انجام Redirectها
فرض نمائید قصد داریم نشانی adminesite.com/oldpage را روی نشانی adminesite.com/newpage ریدایرکت کنیم. در‌این‌حالت‌ کافیست به پوشه htaccess. وبسایت خویش در سرور مراجعه کنیم و کد ذیل را درین فولدر بنویسیم.

redirect 301 /OldPage /NewPage
1
redirect 301 /OldPage /NewPage
ریدایرکت ۳۰۲ هم به همین طرز انجام میگردد. کافیست به فولدر htacess. وب سایت خویش مراجعه کرده و کد پایین را برای نشانی صفحه های وب سایت خویش بنویسید.

redirect 302 /OldPage /NewPage
1
redirect 302 /OldPage /NewPage
اعتنا داشته باشید که از ریدایرکت‌های زیاد و زنجیره‌ای اجتناب نمائید. این عمل اثر منفی روی seo اینترنت‌وبسایت شما میگذارد.
ملازمان گرامی، برای مطالعه‌ی مطالب طولانی تر از seo به زمان‌ فراگیری مجانی بهینه سازی رجوع‌نمایید.



:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()